Szőke András és a UPC

Nem tudom milyen meetingen bírták ezt összehozni, vagy melyik kreatív műhely adta el: Szőke András és Badár Sándor rendre (!) visszatérnek a UPC kommunikációjában. Én magam ugye nem vagyok tévé fogyasztó, így — sajnos — a hazai reklámok is messze elkerülnek. (Bár továbbra is keresek valami forrást, ahol Youtube-szerűen lehet megtekinteni az itthoni reklámtermést, mert az jó.)

Múlt heti vidéki legatio-m során (disznóvágás, miegymás) mégis belebotlottam a UPC reklámjába. Érdekes módon Tóta W, a Kreatív visszatérő szerzője blagolt most erről. Tóta arra a konklúzióra jut fizetett tartalmában, hogy a “jóárasítani a tányéros tévét” copy mégis mekkora fasza már a magyar szövegíró piacon.

Ezzel mi is nagyon egyet tudunk érteni. A Szőke-féle reklám vonal viszont már régóta véres tüske nekem: nem értem, túlságosan elviszi a képi világ a szövegről a hangsúlyt, elvont, nehéz követni leszívott aggyal a nap végén. Igazából szar, mint jó.

Nekem az a meglátásom, hogy A) egyfelől örvendetes, hogy van valamiféle előrelépés itten a kreatív vonalon Magyarországon B) másrészt annyira “jó” lett, hogy már értelmezhetetlen és felesleges, túllőttek a célon a média szakemberei.

Szőke András, mint filmkészítő, amúgy is olyan hiteltelen nekem, mint Woody Allen: nem bír jó filmet csinálni az Annie Hall (1977) óta.

Full disclaimer: egy reklámot láttam csak, azt kétszer. Nem vagyok reprezentatív forrás, nem is állítok ilyet. A briefet, ügynökségi jelentéseket sem olvastam, nem tudok a háttérről. Kis információm alapján formálok véleményt.

20 hozzászólás

Zeusz

Te József, milyen volt a céges karácsony? A “disznóvágás” szóra biztos a security updates posztot kívántad linkelni?

bb

szerintem pont annyira jó, hogy jó, sajnos ez amit ért és megjegyez a tömeg. a upc-nek is egyszerübb a “tányérostévét” reklámozni, akkor legalább nem kell magyarázni, hogy mi az a parabolaantenna 🙂

olda

az upc szőkés-badáros reklámhadjáratának van egy pozitív hozadéka, két színész rendes pénzt kap. a jupécé meg rugalmasabb,m int gondoltam.

Psycho_Dad

Nekem tetszett az első Szőke és Badár féle reklám, de a Szőke kapitányos cécó már egyáltalán nem. Tegnap azonban láttam az új (talán új, nem sok TV-t nézek én se) UPC reklámot, ahol semmi üzenet nincs, csak Badár meg Szőke szintetizátoron tol vmi 80’s elektronikus dalocskát, és kész, ennyi! Zseniális, nagyon jót derültem rajta.

sz

ezek szerint egyedül vagyok azzal a véleményemmel, hogy az összes szőke-badár upc reklám szar.

Ogelo

Azért Woody Allen-től jó még azóta a Manhattan (1979), az Agyament Harry (1997) és a Süti, nem süti (2000) is! Szerintem! 🙂

crs666

“Én magam ugye nem vagyok tévé fogyasztó, így — sajnos — a hazai reklámok is messze elkerülnek.”

Na a sajnos részemrű nem jellemző, de ezt felírom a jópontjaid közé AD 🙂

fns

Én jókat röhögök rajtuk. Mellesleg december 29-én Woody Allen koncert – ha a filmjei nem jönnek be 🙂

DnP

Engem a hideg kiraz ha ezt a ket barmot latom. eleve A ciganyt eleve utalom (csak mert), szoke meg csak alapbol egy tehetsegtelen senki.. es eroltetik kegyetlenul. Mire fol? egy nagy nulla mindketto. (Fabryban is feszt nyomjak…)

debil

Tóta W írásait alapban szeretem, viszont reklámkritikusként én nem tudom elfogadni. Nem értem, honnan, miért, hogyan került abba a helyzetbe, hogy ilyen cikkeket kelljen írnia… a stílusa, logikája itt is teljesen átjön, viszont hiányolom az írásából a szakmaiságot. Lehet, hogy ez valójában jó, de én nem így gondolom.

Szőke kapitány egy jó image kampány, azon indokok miatt, amiket W is leírt. Viszont. A spotok jórésze már átalakult image-kommunikációból hardselling ad-be (amire ez a vonal szvsz nem igazán alkalmas). Ebből a szempontból én elég gyengének érzem a UPC spotokat: internet reklám címszóval Szőke kapitány azt hiszem, egy könyvet próbált kilőni 3 méter távolságra. Ennél egyértelmű, hogy gyorsabb a Chello, viszont ez így egy általános internet reklám, és egyáltalán nem kommunikálja, miért jó nekem a Chello, pláne azt nem, hogy ez a Chello. Persze, a végén van 5 mp packshot, amiből szarra sem emlékszem, hiszen minden film végén egy tökugyanolyan packshot található, ráadásul egyszerre kell megjegyezni csomagnevet, telefonszámot, árat, sávszélességet. Ami megmarad, az továbbra is egy image reklám, ami valamit próbált üzenni, de nem is emlékszem már, mit (ugyanebben a csapdában van kb. a CIB bank is, ahol a márkaismertség bazinagy, de senki nem tudja, mit is reklámoz valójában a bank az Állati dokijával, meg a duci nővérkével).

Nézzük a másik végét… sajtókampányok. Image-re megy Szőke és Badár. Nagyon standard. Hardselling kategóriában pedig nagyon erőltetett analógiákat kapunk, amiket a copyval próbálnak elmagyarázni… de könyörgöm: mi az, hogy DIKTAFONDOBÓ??? Ez már majdnem media markt: aki nem UPC-t használ, az olyan hülye, hogy diktafont dobál? Nem volt más ötlet? És ki nem érezte, hogy ez nagyon erőltetett? Szerintem a kampány print részéért faszkorbács jár.

Én ezen hiányosságok miatt tartom a UPC spotokat átlagosnak… ami többletet kap a két karaktertől, azt fel is áldozzák az információközlés oltárán, és ezen a nagyon ügyes médiavásárlás sem segített (mostanában már mennek a spotok a nagyobb tévéadókon is, viszont eleinte nagyrészt a tematikus csatornákon vásároltak reklámidőt, de ott rengeteget, így nem lehetett elkerülni, és valszeg még úgy is töredékébe került egy TLR Bluk és VT2 kampánynak).

olda

a süti, nem süti bazijó, a woody koncertre meg megyek, akkor is, ha csak középszerű muzsikus. mer ő a vudi.

fapina

a tótawét szeretem, a reklámizéit nem.
reklámzabáló vagyok, mert a jóreklám, az jó.
a tányéros tévét mintha láttam volna,
szerintem nem rossz…

bónusz, h’szoktam magam figyelni,
van-e reklám, ami befolyásol.
(a sony az egyetlen, de az csak megerősítés, amikor moziban, filmben visszaköszön a brandname, óvatosan szevasz)

szóval,
életemben egyszer “hallgattam” reklámra.
feküttem torokfájással az ágyikómban,
és nagyon megakartam halni;
amikor eszembejutott egy reklám.
rajzfilm, a kiskrapeknek a torkahelyén
flex köszörül, és bekap vmi torokgyógyszert és meggyógyul –

kikászálódtam az ágyból, patika és megvettem.
soha más esetre nem emléxem, h’bármi mást
vettem volna, reklám hatására.

és ez nem megareklám volt, v. gigaköltségvetés.

‘érdekes’ jeligére

ps.:
agyament harry, egyik legjobbja

California Max

A woody koncert 27-én lesz nem 29-én. Amúgy pedig szerintem a Hannah és nővérei illetve a Füles is elég jó volt, persze egyik sem annie hall, illetve Fogd a pénzt és fuss.

initram5

Ja igen: szóljatok ha Szőke és Badár ilyen reklámot hoznak össze. 🙂 Amúgy kedvelem őket de a UPC reklámok nem szépek.

Petrovszki László

Sziasztok!

Nem tudja valaki, hogy mi annak a zenének a címe, ami abban van, amikor már nem tudnak mit feltalálni?
Köszi

tothl

Sziasztok!
Nekem az a reklám jött be legjobban, amelyben Szőke kap. és Badár prof. szintetizáton játszik. Arra szeretnélek megkérni titeket, ha tudjátok honnan lehet letölteni a reklámot, küldjétek el nekem. De a legjobb az lenne ó, he magát a videót küldenétek.
Előre is köszi!
Címem: tothlaszlo86@freemail.hu