Határozat közigazgatási bírság kiszabásáról

Konkrétan a postás hozza. Sárga csekk, 30 rugó, benne a rendszám és az, hol fotóztak le. Automatán gyártott csekk, ahol a változó részeket computer szedi dőlttel. Futószalagon gyártott csekk. Tudom, mert anyám is kapott. Az aláírás és a pecsét eredeti, gondolom végigböködte egy szép napon R. Róbert r. őrnagy közlekedésrendészeti osztályvezető. Fogalmam sincs, hogy én voltam-e, bár gondolom igen, mert járhattam abban a községben átutazóban. 50 helyett 76. Nyilván a település táblája melletti gyorsítószakasz lehetett.

Másik sztorim szintén a napokból: MOM-ból jövök haza (sőt: gurulok!), a BAH csomópontnál egy érett sárgán próbálok átugrani, de semmi extra, ne gondoljon senki Handrás féle gyorsításokra a Váci úton, szóval szombati őszi gurulás egy érett lehulló sárgán, mögöttem egy zöld (!) színű rendőrautó, mellettem meg egy villamos, ami rámcsörömpöl. Oké, nem vállalom el a balost, viszont beragadok a lámpa elé, ott várom meg a zöldet. Elindulunk, a zöld autó egyből felránt egy kéket, félreállunk, a közeg: nincs becsatolva a biztonsági övem (1), átmentem a piros jelzésen (2). Feljelent.

És az milyen volt, amikor Csongrádra mentünk nagymamához, szomszédos Kiskunfélegyházán a kertvárosban átgurulok egy STOP táblán, de semmi extra, benézek, hóttüres utca, átmegyek, erre hopp, rámgurul egy platánfa árnyékából, aztán jöhet az álljál csak le kisfiam, mert most akkor feljelentünk, az ám!

Szeretném a nyilvánosság előtt kijelenteni, hogy 31 évesen már rohadtul nem tartom a gimnazista “nyomjad fátter parkettáig” stílusú vezetőnek magam, nem előzgetek öncélúan, nem érdekelnek a kocsik, konkrétan mindent leszarok, hedszettel telefonálok, kattogós dízel autóm van, fogalmam sincs mekkora lóerővel és hengerűrtartalommal. A “street racer” matricás Golf4-eseket megmosolygom.

Ennek ellenére ÁLLÍTÁSOM, hogy nem lehet jogszabály szerint közlekedni. Becsúszik valami sebességátlépés, szomszéd plázából hazafelé be nem kapcsolt biztonsági öv (mindig bekapcsolom egyébként a kedves szüleimmel ellentétben, de szarni nem kapcsolom be, valóban), bármi, ami nem úgy van leírva a tankönyvben.

Olvastam egy statisztikát, hogy a szomszédos Ausztriában az emberek általában pozitív élménnyel gondolnak arra, ha egy rendőrautó megjelenik mellettük, ellentétben Magyarországgal. Nálunk általában a “félelem”, “óvatosság” és hasonló jelzők tolulnak, ha meglátjuk a rendőrautót a mellettünk levő sávban. És ez így igaz. Félek a rendőröktől a közlekedésben. De igazából mindenhol. Eddigi életem során nem volt egyetlen (1) pozitív élményem sem velük kapcsolatban, csak negatív. (Pozitívnak nem nevezném azt, hogy amikor kerestem az Opel szervízt, kirántottak a buszsávból és végül — áh! — nem büntettek meg.)

2008-ra teljesen keserű lettem.

96 hozzászólás

TBS

Valami JEL lehet rajtad. Jogsis pályafutásom (16 év, 500+ekm) alatt 3 (három) alkalommal állított meg rendőr, 2 (kettő) alkalommal semmit nem talált, 1szer pedig felhívta a figyelmem, hogy nem világítok (akkoriban hozták a szabályt)… Mondtam, hogy ja, mert nem vagyok rádióaktív, de nem a lapot vette, hanem a csekkfüzetét… 😀

Engem konkrétan az zavar, hogy gyakorlatilag NEM LÁTNI értelmes mennyiségű rendőrt az utakon, az utak mellett… 🙁

Hofstatter

Szerintem microsoft-orfk összeesküvés lehet a háttérben.

adriankoooo

Józsi, szabad tudni hogy hol történt az első eset?

Amúgy meg teljesen egyetértek veled, a kis halakat elkapják, aki meg tényleg életveszélyesen közlekedik, azok meg általában megússzák.

pl.: egyszer Pozsony városa felé tartottam, kínosan ügyeltem arra, hogy ne lépjem túl a megengedett sebességet, erre egy figyelmetlen pillanatban az út végén az egyik városban egy lejtő alján lefényképeztek az 40-es táblánál 52-vel.

Egyébként ez a 76 lehetett több is a valóságban, mert a km óra többet mutat kb. 5-el (javítsatok ki, igy van?). A trafi kamerákat ezért általában nem a megengedett legnagyobb sebességre lövik be, hanem egy kicsit magasabbra, hogy akkor jelezzen (ezt egy rendőr ismerős mondta).

adriankoooo

Csak mert naponta járok én is le Budapestre, és mindegyik falu elején kint van a radar-kontroll tábla. Remélem nem igazából fotóznak…

Az a gáz, hogy ha 50-el megyek községben mindenki leelőz, még a kamionok is, és a község után visszaelőzni őket..borzalom.

helloszabi

minél több helyszíni bírság -> annál több pénz.
hiába no, teljesíteni kell a napi kvótát.

az életveszélyesen közlekedő robogós kispöcsökkel meg semmit sem kezdenek.

uTomi

Te fatter és lehet tudni, hogy mikor történt ez? Mármint mennyivel az eset után kaptad meg a csekket?

eFi

Íme az én sztorim, 3 héttel ezelőttről. Szeged belvárosa feltúrva, megyek dolgozni, kis utcákban kanyarogva próbálok ráfordulni az egyik körútra. Lámpa épp zöldről sárga (a mögöttem jövő is kifér még), fordulok ki balra – a körúton a lámpánál álló szerv kékül, leállít mindkettőnket.
Megpróbálnak rábeszélni, hogy ismerjem csak el, hogy piroson jöttem át, én meg határozottan tagadom, mivel a saját szememmel láttam, hogy a lámpa akkor sárgult zöldből, amikor elkezdtem balra tekerni a kormányt.
10 perc vita (jobb lenne, ha beismerném), majd adataim rögzítése után elengednek a “vitázzon majd a szabálysértési előadóval, 100 kHUF lesz” mosoly kíséretében. Mindez 3 hete, azóta itt ülök Damoklész kardja alatt.

Ami engem ebben kiborít, az ugyanaz, mint Józsi esetében: hogy a rákban van az, hogy reflexből a félsz ugrik be egy egyenruhás láttán?

Ellenpélda: 1997 ősze, Anglia. Céges autóban ülünk, amihez még nincs igazolás, hogy nálunk lehet – a kedvesem vezet, hátul a két kiskölök öli egymást. Hátulról feltűnik egy rendőrautó, megállítanak.
Jön a rend őre, nem győz elnézést kérni, hogy megállított. Papírokat esze ágában nincs elkérni – helyette köszön, bemutatkozik. A viszont-köszönésünkből leveszi, hogy külföldiekkel van dolga, majd udvariasan érdeklődik, hogy melyik országból érkeztünk (közben folyton exkuzál) – elmondjuk neki. A rendőr, további elnézéskérések közepette elmagyarázza, hogy csak azért állítottak meg, mert beláttak az autónk belterébe és úgy tűnt nekik, hogy a két kis kölyök az ugrabugrálás közben valószínűleg nincs becsatolva, viszont náluk ez előírás, így kérnek szépen minket, hogy figyeljünk a gyerkőcökre a jövőben, még egyszer elnézést, további jó utat és reméli, hogy jól fogjuk magunkat érezni az ő országukban.
Mi persze ettől percekig néztünk hülyén dermedten, hogy ilyen is van.

tms

“Ennek ellenére ÁLLÍTÁSOM, hogy nem lehet jogszabály szerint közlekedni.”

…és nem is szabad 🙂

Baggio

Eleg sokmindentol fugg, hogy mennyit mutat az autoban a kilometerperora (kerek merete, guminyomas, hiba, stb.). Valoban egyetertek Jozsival, hogy nem lehet szabalyosan kozlekedni. Dehat ez a feher kesztyuben mindenhol talalsz port esete szerintem. Mas orszagokban nem felnek a rendortol, bar nyugatabra sokkal szigorubban veszik pl. a gyorshajtast. Mindenhol automata kamerak, kezbol (!!) radaroznak. Viszont, ha nem allat modon mesz, akkor 1-1 hibanal kifizeted a buntetest (felvallalva, hogy gyorsan mentel, nem figyeltel, akarmi) es el van intezve. Itthon kicsit gyorsan mesz, es Anyam felhavi fizeteset befizethetem… epp ezert az emberek furkeszik az utakat..hol a rendor, es ha meglatnak egyet, akkor esz nelkul satuznak…sokszor balesetveszelyesen. A penz nagy ur 🙂
Balesetmentest kozlekedest 🙂 indexeljunk tartsunk jobbra..

dw1

minden közlekedési eszköz használójának van egy fóbiája – bár ez már nem a bírság/jogszabály front. az autósoknak a náluk kisebb testű járművek (biciklis robogós) és fordítva.

én bringásként örülök hogy elkezdték büntetni a bringásokat is a rendőrök, talán kevesebb lesz az ön és közveszélyes járművezető, talán jobban meggondolják, átmenjenek-e a piroson.

az autósoknál viszont megszokott a büntetés – ott meg sokan már leszarják a rendőröket/büntetést, ezért a rendőrök is egy-egy esetben durvábban reagálnak.

azzal meg tökre egyetértek hogy a rendőrautó jelenléte mindig a “mit csináltam rosszul?” “miért basznak meg fasszal és úgyamúgy pénzre” kérdéseket veti fel, holott nem kéne.

m

Vajon miert nem igen hallani olyan sztorit, hogy valaki par ev kulfoldon toltott ev utan visszakoltozik Magyarorszagra?

Peldaul az ilyen es hasonlo esetek miatt.

pappito

m külföldön sincs kolbászból a gumibot, nem erről van szó.
Csak közlekedni kell és így e legegyszerűbb kiélni a szervezeti szintű frisztrációt. Arról nem is beszélve, hogy (és ez nem csak a rendőrre, hanem minden hatóságra igaz) ha egy hatóság úgy kezdi az évet, hogy “nesztek itt van 8 hónapnyi működési költség, a többit büntesd össze magadnak” akkor bizony a hatóság felhúzza a fehér kesztyűt és talál is port…

Itten a rendőr az nem ellenség a zátonyon, ha megállsz műszaki hiba miatt a pályán, akkor pillanatok alatt ott a rendőr, hogy miben segíthet, mit hívjon, mentőt/sárgaangyalt/papot? Én egyszer már eltévedtem és megkérdeztem a rendőrt, hogy most mégis hol a frászban vagyok, köszönt, mosolygott és elmagyarázta, szép napot kívánt. Az is igaz, hogy itt az a poliszi, hogy 500fő lakosságra jut egy talpas zsandár, ahogy nő a lakosság, úgy emelik a számukat.
És nincs lőfegyver a rendőrnél. Nincs kenőpénz se. Ha megbüntet, akkor felír, majd kapod a csekket. Telepített kamerák vannak.
A kocsin meg kinn a szélvédőn, hogy megvan a regisztrációd és a műszakid, ha megállít, akkor megnézi, nincs forgalmiban lapozgatás, közben majusz alatt dünnyögés, hogy “hova-hova ilyen későn?”

Sőt, extrém eset, de volt olyan, hogy ismerős nagyon ki volt készülve, megállította a rendőr, mert összevissza imbolygott a sávban, megkérdezték mivan? Mondta, hogy nagyon álmos, csak haza akar érni (éccaka közepe) és aludni. Erre szépen megkérdezték hol lakik, felvezették, jóccakát kívántak és kész. Itt az átlagpolgár nem fél a rendőrtől, sőt, örül, ha látja, hogy este a kis utcákba is be-be kanyarodik a rendőrautó, ráadásul a rendőrök rendes pénzt és rendes felszerelést kapnak, rendes kiképzést, el is végzik a munkájukat. Nem abból élnek, hogy “maga 131-el ment, monjda hogy oldjuk meg ezt?”

Petya

Én Finnországban lakom és itt bizony szigorúan a jogszabályok szerint közlekednek, ami sokszor nagyon bosszantó. Eltekintve néhány fiatal versenyzötöl, ami tényleg csak elvétve akad, mindenki betartja a szabályokat. Ha 50-el lehet menni akkor 40-el mennek, ha elsöbbséget kell adni akkor várnak türelmesen és ha valaki sávot akar váltani azt beengedig maguk elé.
Gondolom a büntetésektöl tartanak mert azt itt a bevallott jövedelem után számolják ki. Ezt csak azért tudom mert a minap vették el a jogsimat mert 41%-kal léptem túl a megengedettet 🙁
Üres volt az út amin se lyukak se kanyarok így szinte fel sem tünt hogy gyorsan megyek…. Aztán jött szemböl a jard és letrafizott grrrr. 141 volt a sebesség 100 helyett. Kérdezte mennyit keresek és már írta is a csekket meg eltette a jogsimat 1 hónapra.
További szép napot!

k0zi

Szerintem minden embert bosszant az, hogy engem megbüntettek mást miért nem aki sokkal jobban szabálytalankodik. Hát az élet igazságtalan, de valljuk be, a büntetések jogosak voltak 🙂

igazi proli

Ott a pont Angelday-nel. Engem meg akkor is megbuntetnek, ha a polomon talalnak egy autot es a kozelben pirosra valt a lampa. Zavartan felve pislogok, mintha lopott liba lenne a zsebemben, ha rendort latok, 100 kozeli igazoltatasombol talan ha 1 jo elmeny volt. Itt nottem fel, itt sulykoltak belem a felelmet. Rendszervaltas elott meg azon IS kellett izgulnom, hogy a gyurott szemelyimbe nem kotnek-e bele, mert rendszeresen igazoltattak az utcan, keso este, ha gyalogosan jartam a belvarost. Azota csak az valtozott, hogy a kopasz BMW-st beken hagyjak… mert akkoriban meg nem voltak kopasz BMW-sek

csikszem

m: “Vajon miert nem igen hallani olyan sztorit, hogy valaki par ev kulfoldon toltott ev utan visszakoltozik Magyarorszagra?”

Hallottam már ilyet, nem is egyet. Csak az tudod, kudarcélmény és mint ilyen, csendesebb beszédtéma. A cool az, amiről az emberek szívesen mesélnek neked.

ekkerjoz

Jó lenne olyan szemlélet, mint civilizált helyeken, ahol csak akkor állít meg a rendőr, ha kirívóan szabálytalan, esetleg bizonytalan vagy.
Itthon (plusz a Balkán többi országában és szláv nyelvterületen) akkor is megállítanak, ha csak a statisztikájukat akarják javítani, meg persze a zsebpénz miatt.
—Most ehhez javulnak fel az osztrákok, vadásznak a magyarokra (és a volt keleti tömbre), Schengen után útlevelet kérnek, bemondják fejből, mennyivel mentél, és nem nagyon lehet ellene semmit csinálni, valamiért beborultak az agyukba.—
Mondjuk Zsozef, nem voltál ártatlan, mert hát a gyorshajtás-sárgábamenés-álljelsőbbségadás mind pontszerző buli, és ezekből van a legtöbb karambol, durva szabálysértések, bezony.
Viszont az is igaz, hogy látják rajtad, kinézik belőled a jogkövető polgárt, aki meg is engedheti, hogy befizesse a kirótt bírságot, vagyis magad vagy egyszemélyben az áhított célcsoport. Kockaladára, ültetett németótóra hiába vadásznának, azok soha nem fizetnék be a bírságot, “hát mibűl”, sosem volt munkahelyük, letiltani-végrehajtani nem lehet, közmunkát nem vállalnak, leülni sem fogják, mert tudják, hogy szabsértéses mulasztókra nem vadászik a bv.
Úgyhogy marad az agyonhajszolt menedzser tipus, meg a cégautósok, hétvégi vezetők, bárki, aki fogcsikorgatva kifizeti a bírságot.
A kopaszmercis, meg a tarkaladás helyett is.

bobbyperu

Amszterdamban biciklis rendőr – látva tanácstalanságomat – eltanácsolt az egyik coffeeshoptól, mondván ezek lehúzzák a turistákat, majd ajánlotta, hogy inkább menjek a következő utcába, ahol normális áron dőlhetek hátra. Pillanatra furán éreztem magam:)

bobbyperu

ja, övet be kell kötni, minden esetben, még szaráshoz is (sőt, főleg akkor, mert szarás közben számít az ember legkevésbé arra, hogy valaki 120-al nekimegy:).

vinczepetya

Kétszer megúsztam a traffit, gondolom akkor rakták össze, és ezért nem tudták megmérni hogy 120-szal esek be a faluba…szerencsém volt, tanultam az esetből, inkább korábban indulok el, nincs értelme a kapkodós mcrae típusú utcai harcoknak, egyrész mert a kocsik sem olyanok, másrészt az utak meg főleg nem…a rendőröket meg valahogy nem szívlelem, ha megjelennek, nem arra gondolsz, hogy dejó biztonságban vagyok, hanem hogy bassza meg most miért fog megbüntetni…korrupt csőcselék az egész szerv!

Gr4yer

Egyre kevésbé akarok jogsit szerezni. Ilyen sztorik után…

ekkerjoz

A kisebbik fiam ugyanazon a napon szerzett jogsit, mint én, csak harminc év különbséggel. 1978.-tól vezetek (motort-autót-furgont-kisbuszt-nyergest-darusautót), elmondhatom, hogy a rendőrök semmit nem változtak. Egyik fajta biztosan megbüntet, ha megállít, úgyis talál valamit, mert nagyon keres, a másik fajta meg jóindulatú, nem aláz, nem büntet.
Múltkor záróvonalon fordultam meg Tatabányán, pont a takarásból szembejövő rendőrautó elé, nem szívóztak, látták, hogy vidéki vagyok, útbaigazítottak, elköszöntek.
Máskor meg Lillafüreden az út mellett ültem a kocsiban, odajöttek, lefényképeztek és utána közölték, hogy itt megállni tilos. Visszanéztem a tóig, sehol nem volt tábla, azt mondja rendőr, hogy akkor is, fel van festve a sárga vonal az út szélére. Lenézek, végig le van törve az aszfalt széle, vagy száz méteren, tiszta kátyú az egész padka, kérdem, hol itt a jelzés? Nem számít, adtak csekket.
Mondom, semmit nem változtak, van köztük mindenféle, szerintem a többség csak meg akar élni.
Idióta minden szakmában van.

pro

50 helyett 76 az ugye több mint 50%, tehát akár a jogsi is bevonható max 1 évre, örvendjünk.

A csekk jóval az esemény után is jöhet (ismerősnek másfél hónap).

kuf

Tegnapi story, Balatonfűzfő – Balatonvilágos közötti 710-es elkerülőn mentem, amit egyébként senkinek nem javasolok.. Az eredetileg kb 4km-es út ezen keresztül 9.

Forgalom nulla, az egész 710-es áll kb 2db 4,5km szakaszból, amik tökegyenesek, km-re előre beláthatóak. Az a pár autó is, akiket láttam, 120-130-al mentek, engem egy peugeot előzött meg kb az út felén, tolta neki..Aztán látom,h elkezd erősen fékezgetni, olyan 140ről visszaállt pikpakk 100ra, énis beértem.. de látni nem láttam semmit.
Majd balra az út mellett feltünt egy piros folt, közelebb érve látom,h egy civil fiesta, benne kamera, hátsó ülésen ül a szerv, méricskél. Kiváncsi vagyok, hányan szaladtak itt bele a késbe..

klarky

Örülök, hogy nem csak én érzem úgy, hogy most nincs teljesen igazad…

Dob

Nemrég voltam néhány napot Cseheknél, és autoztunk fel-alá országban (Brno-Prága-Krusovice), és félelmetes koncentrációban voltak a rendőrök jelen. az autópályán Audival kergették az embereket, és álltak lesben a parkolóban. Sima utakon Skoda persze, de sokan.
Egyszer állítottak meg, akkor viszont annyira előzékenyek voltak, hogy már-már sajnálni kellet őket a munkájukért, és még ő kért bocsánatot, hogy megnézi csak a papírokat. Szóval lehet így is, és lehet bunkó mód idehaza is. Igaz itthon is volt pozitív tapasztalatom.
A lejárt jogosítványra nem balhéztak, csak mondták, hogy jó lenne már megcsinálni…

vegbelkup

Magyarország – megyeszékhely.
Szándékos autókarcolás éles tárggyal(5 elem sérül), tettes nincs a telepített térfigyelő kamera pont nem arra nézett…
Megoldás a rendőrség szerint: “ne álljon oda…”
Nem álltam oda nincs karcolás! éljen!
3 hónap siettem odaálltam, hiba volt… karcolás megint, térfigyelőkamera nem arra nézett…
tettes nincs meg, rendőrség kiröhög…
Egyeztetés után a rendőrséggel megbeszéltük, hogy csakazértis odállunk megbeszélt időpontokban, akkor csak a mi autónkat figyelik, hátha elejére járhatunk a dolognak. Éljen-éljen!
Pár hét múlva karcolás, boldog telefon a rendőrségnek: Karcolás volt éljen!!!
Rendőrség: nem arra nézett a kamera, nem gondolják, hogy a maguk autóját fogjuk nézegetni, különben is bizonyítsa be, hogy előtte nem volt megkarcolva az autója…
aranyosak!
Megígérték, hogy kizárólag a mi autónkat figyelik a megbeszélt időpontokban, hiszen ha nem így lett volna nem állok oda ismételten.
Úgyhogy a rendőrség szarik a kisemberek problémájára, rendőreink a benzinkutakon kávézgatnak, autókáznak, vagy lesből nézegetik a stoptáblán áthajtókat.
Amikor esélyük lenne, hogy ténylegesen elfogjanak egy vagy több tettest akkor szarnak az egészbe!
Itt tart a magyar közbiztonság.
Autóm megkarcolva, festethetem le (megint), senki nem fizeti nekem.
A rendőrökben ne bízzatok!
Ámen!

vegbelkup

Most olvasom a helyesírási rendellenességeimet..bocsánat, de még mindig pipa vagyok ha az esetre gondolok, és tombol bennem a düh!

bounty123

Be volt kötve az öv? Pirosban a lámpa után álltál? Átgurultál a STOP-on? Ezek mind szabályszegések, amiket nem véletlenül tilt a kresz és büntet miattuk a rendőr. Az meg, hogy az övet 5 km-es útra nem kapcsolom be teljesen szar érv, azon az 5 km-en is beléd jöhet 200-al egy állat. Az öv se véletlenül kötelező _mindig_, nem pedig megtett távolság alapján. Na mind1.

ekkerjoz

vegbelkup
2008. Oct. 22. @ 10:05 am

Azt nem vágom, minek kellett ebbe a karcos dologba rendőrt bevonni, nincsenek cimborák, hogy kifigyeljék?

vegbelkup

Hibáztam.
Bíztam abban, hogy betartják a szavukat.
Ja és azt is mondták, ha lefülelném a tettest, akkor nem igazán nyúlhatok hozzá, próbáljam meg a helyszínen marasztalni, amíg ők kijönnek…
Ha bántanám engem is megbüntetnének!!!

ekkerjoz

Hát, éppen ezért nem kell őket bevonni. Mikor a második lopás volt nálunk a tanyán, nem hívtunk rendőrt. Azóta nincs lopás. Jelzem, nem fenyítettem, nem önbíráskodtam.

jack ez

“Becsúszik valami sebességátlépés, szomszéd plázából hazafelé be nem kapcsolt biztonsági öv (mindig bekapcsolom egyébként a kedves szüleimmel ellentétben, de szarni nem kapcsolom be, valóban),… ”

Mert 500 méternél rövidebb úton nem érhet semmi baleset, csak afölött? Van ilyen szabály? Én nem ismertem.

Realty master

Nekem teljesen pozitívak az élményeim, szerintem remekül lehet a rend éber őreivel tárgyalni. Alkudozni kell! Egyszer vették csak el eddig a jogsit, az is amiatt volt, mert vagy 7 rendőr volt a mérőpontnál, és ugye azt már nehezebb “elsikálni”

Induljunk ki abból, hogy egy ország rendőrsége olyan, mint maga az ország, és akkor nem lepődünk meg semmin.

nemeseri

Engem eddig ketszer allitottak meg es mindegyik alkalommal szuper kedvesek voltak. Elso alkalommal a hianyzo kotelezo csekket, es a felkapcsolatlan lampamat is elneztek (2 hete vezettem es latszott rajtam, h be vagyok szarva..). A masik alkalommal csak ellenoriztek, de akkor is kedvesek, normalisak voltak. Mindez Győrben.

BiczóZ

Szilsárkánynál 55-tel megyek a faluban: két (2!!!) kamion előz le…
Kérdem én most menjek 80-al vagy 50-nel? Szerintem közlekedési szempontból az 55-nél veszélyesebb a két kamion oda vissza előzgetése.
Nekem viszonylag friss a jogsim és nem értem…

Zila

Nem olyan bonyolult a szabályok szerinti közlekedés: egyszerűen be kell tartani őket. Viszont ha megszeged és megbüntetnek (jogosan) akkor nem a rendszert kell szidni, hanem befizetni a büntit és okulni belőle. Az nem érv, hogy a többi szabálytalankodót bezzeg nem büntetik. Egyrészt nem tudhatod, másrészt attól te még szabálytalankodtál… A rendőrség ettől függetlenül gyász kishazánkban, és persze ez még mindig nem jogosít fel se a szabálytalankodásra, se a jogos bünti miatti felháborodásra. Amikor a bkv-n bliccelek és elkapnak szó nélkül fizetek, nem állok neki a bkv-t szidni (milyen alapon tenném, hiszen éppen loptam tőlük 🙂

Somez

Ezt a “fátterezést” nem tudom hol tanultátok, de már Handrás is így köszön be iChaten. Szerintem lassan váltsatok valami újra 🙂

Reb

Ha már úgyis kocka blog….. 🙂

Egyszer még középsulis koromban összebútoroztunk egy 10-15 percnyi buszozásra lévő haverhoz lan partyra…és hát ugye akkor gép kézbe, monitor ő kezébe, többi alkatrész meg másik haveréba és megyünk bkv-val át…negyed óra nem gas…megvolt a party stbstb.

Hazafele másnap leszállunk az 5 percre a háztól lévő buszmegállónál és ahogy a játszótér mellett jövünk jön a rendőr (fényes nappal, nyáron délután 4-5 körül), hogy hova visszük azokat a gépeket, tudjuk e igazolni, hogy a miénk.
Kérdezem miért….(?)
Erre “bejelentést kaptunk a környékről”.
Aztán 5 perc “ittlakom….igen….sőt még számlám is van az alkatrészekről” után jött valami exkomcsis kollega és mondta a tényállást, hogy ő hívta ki őket mert: “megdobálták az ablakát”.

ant

Nekem is általában görcsbe rándul a gyomrom, ha az autóban ülve meglátok egy rendőrautót. Ahogy többek is írták, egyből az ugrik be, hogy “valamiért úgyis meg tudnak/fognak büntetni”. Pedig egyáltalán nem vagyok szabálytalankodó típus: az övet mindig becsatolom, indexelek, sebességkorlátokra figyelek, stb. Sajnos ebben az országban ez valamiért ezzel jár.

A másik kedvencem, amikor a rendőröket látom a parkban (Városmajor) autóval(!) járőrözni. A futók, kutyasétáltatók között autóznak a fák alatt. És a nyomorult hajléktalanok igazoltatásával töltik a szolgálati idejüket. Nem mondom, én sem szívlelem a hajléktalanokat, de talán végezhetnének ennél hasznosabb munkát is – például járőrözhetnének a Moszkva téren, ami ettől a parktól kb. 200 méterre van. Szerintem többet érne.

És hogy egy külföldi példát is mondjak. Belgiumban, az ott töltött 3 évem alatt mindössze egyszer ellenőriztek a rendőrök, egy nagy akció keretében. Nem voltak nálam az autó papírjai és kopottak voltak a gumijaim. A rendőr figyelmeztetett erre, majd felírta az adataimat és továbbintett. Hetekig paráztam, hogy vajon hány száz eurót fognak ezért rám verni. Aztán kaptam egy papírt, miszerint a vétkek súlya és az előéletem alapján a büntetéstől eltekintenek. Így is lehet.

Köszönöm a figyelmet.

m

csikszem:
Mondanal sztorikat ‘nevek nelkul’?
Hova mentek, mit csinaltak, miert mentek vissza, jol erzik-e magukat Magyarorszagon, stb…

ekkerjoz

Ant, Belgium teljesen irreleváns, ott évtizedekig alanyi jogon járt a jogosítvány. Ma sem feszelegnek a rendőrök, pedig az utóbbi 25-30 évben alaposan felhígult a népesség, sok a bevándorló, sok az idióta. Egyetlen dolgot vesznek halálosan komolyan, ha tilosban parkolsz, öt perc alatt viszik az autót, akár ott vagy, akár nem. Kisebb vagyonért adják vissza, vita nincs. Viszont olyanokért, amit Zsozef írt, alig büntetnek, bár a gyorshajtást nem szeretik.
És nappal is ég a villany az autópályákon.

alternaiv

Azt nem értem meg, aki nem köti be magát, még ha csak 100 métert is tesz meg autóval. Tudtátok, hogy a balesetek nem 100 km-en történnek meg, hanem csak pár méteren? Elég, hogy valaki beléd hajtson a BAH csomópontban, hazafelé a MOM-ból, nem kell ahhoz az M5-ötösön Szegedig menned.

alternaiv

És egy sztori: Franciaországból hazafelé,kocsival. Autópályán állított félre a yard, csak rutin igazoltatás céljából. Fegyveres csendőr a háttérben, egyáltalán nem volt kellemes hangulatú közúti ellenőrzés. Bünti nem volt, de mindent megnéztek, még az izzókészletet is. Én itthon nem félek, mert ha hibáztam, akkor jogos a bünti, ha nem, akkor meg nincs bünti. Mondjuk utoljára akkor büntettek meg, amikor egy héttel lejárt a jogsim, de nagyon korrekt hangnemben elmondták, mit kell tennem, hogyan küldjem be a papírokat a kapitányságra, hogy lássák jóhiszemű voltam és tényleg csak elfelejtettem meghosszabbítani időben.

Andras78

Halihó, az az igazság,hogy nincs igazság. Ezeket be kell nyelni. Pályafutásom alatt én is kerültem párszor ilyen helyzetbe,de ugyanakkor előítéletem van a rendőrökkel szemben,mert abszolút a pénzre mennek. Engem úgy büntettek meg,hogy egy építkezésről visszamaradt 50 es tábla helyett 70-el mentem (mentünk többen is). Szinte éreztem a szándékosságot! Szerintem az ember idegeivel játszanak. Aki becsavarodik,az hibát vét és fizet. Aki lenyeli,az meg egy idő után besokal és becsavarodik 🙂

alpi

Britanniában a bobby megszereli az autódat/motorodat, ha a forgalom közepén lerobban. Meg türelmetlenkedhetsz is, mire elnézést kér. A brit rendőrüknél nincs fegyver! Egy lepecsételt dobozban van az autóban.
Ezzel szemben az olasz rendőröknek gépfegyvere van, és bizony, jobban félsz a társaságukban, mint akár a magyar, vagy a brit rendőr mellett.
Azzal együtt, hogy én is fosok a rendőröktől (örökölten), Kevin Mitnick szerint ha természetes, kooperatív, magabiztos módon kommunikálsz velük, akkor általában ők is így viselkednek. Ha viszont már eleve rá van írva a képedre hogy vesztésre készülsz, akkor az is lesz a vége. Mitnick szerint bankot is lehet rabolni úgy, hogy lazán bemész “a pénzért jöttem”, ezzel szemben ha feltételezed az ellenállást, akkor lesz is ellenállás.
Mindezek ellenére a biztonságos, lassú, maxi-körültekintő közlekedést javasolom mindenkinek. Gondoljatok arra, hogy 20 éve egy trabival a 100 km/h is csoda volt. 1000 éve meg lóval jártak.

Aszfaltbetyár

írtam egy hosszú hsz-t, de kitöröltem, nem akarok felesleges indulatokat generálni. amit viszont leírok: miért van az, hogy engem sose büntettek meg, de az ismeretségi körömből se senkit, sose, van, akit 30 év alatt se? és miért van az, hogy sokak (nyilván nem mindenkit), akiket viszont igen, azok úgy kezdik a sztorit, hogy sárga volt (nem piros, persze), nem volt még záróvonal, nem láttam, hogy 76-tal megyek, azt hittem, még beférek, satöbbi? vagy leírja, mi volt, gyorsan ment, piroson, akármi, DE! lesben állt a rendőr, csak rá várt, őrá pályázott, szítta a vérét, álnok, gonosz volt ő? véletlen lenne ez, vagy én vagyok naiv?

CharlieBrown

öv-be-nem-kötéshez: több autó elektronikája többek közt ezt IS figyeli. ha NEM vagy bekötve, és neadj isten szemből jön a csatt, akkor a légzsák NEM fog kinyílni, mivel így még nagyobb sérülést okozna, az övfeszítő patronja NEM fog eldurranni, hogy a (légzsák eldurranásához) megfelelő pozícióba rántson.
engem épp 4 napja törtek meg. ismét. hátulról. álló helyzetben.

szal’ lehet azt mondani, hogy “majd óvatos leszek azon a 100 méteren”, meg “csak 1 pakli cigiért ugrottam le a közértbe”, hiába vigyáz az ember, a baj mindig megtalálja.

(nálam csemege volt: a károkozónál nem volt sem jogsi, sem személyi. persze meg volt sértődve, amikor mondtam neki a “nem gond?” kérdésére, hogy TERMÉSZETESEN NEM! majd a rendőr akit most kihívok mindent tisztáz.

sebességmérés témához: induljunk ki abból, hogy az autógyártók érdeke, hogy feelingre gyorsan menj, erős autóban. GPS-el biztos sokan összehasonlították az autó kilométeróráját. Én még csemegeként bemérettem magam cimbivel fáma lézerrel 😉

NO DE A LÉNYEG: 130km/h környékén kijelezve, szigorúan ügyelve a parallaxis hiba elkerülésére rendre többet mutat a gépjármű kilométerórája, mint a GPS vagy a lézer. Nem kevéssel. 5-8 km/h
És nem megijedni, nem lefelé csal, felfelé. Tehát ha beáll az ember 130 utazóra pályán, tuti nem annyival megy. Kicsivel kevesebb, tehát no para.
Általános ökölszabály ami KRESZ-ben is rögzítve van, hogy +-10% eltérés lehet a beépített kilométeróra pontatlansága max, ebből kiindulva 140 km/h-ig a kutya nem szól hozzád pályán. Illetve ha pontosak akarunk lenni 130+10%=143km/h-ig.

A gyakorlat:
50 -> 60
80 -> 90
90 -> 100
110 -> 120
130 -> 140

Legalábbis 4-5 éve ilyen beállítások voltak a javallottak méréskor.
A gyakorlatban cimborámék 50 -> 65-re állították a fotómasinát.

Aki meg nem tud uralkodni a lábán, építtessen lézerblokkolót a verdájába 🙂
Láttam szép hamman bimmert, ami nem egy, hanem 6 azaz HAT szett lézerblokkolóval volt felszerelve, ami gyakorlatilag 0 centiről is bemérhetetlenné tette a verdát, a lézeren meg annyit nem írt ki, hogy bikmakk, pláne nem azt, hogy “JAMMED” 😀

Szal’ akinek van elég cash, megoldja. Ha meg nem, próbáljon meg a tűréshatáron belül autózni.

rendőrpara effekt: előző verdám volt, hogy havonta 3szor megállították. A szokásos csemegék:
– koporsófekete fólia körben
– olyan ET számú felni, hogy minden oldalról kilógott a kerék a kasztni alól 3-4 centit
– xenon
– nincs CE jelzés a hátsó lámpában

stb…stb…
És ezekből csemegéztek. A fix 3.000 minden esetben ugrott helyszínire. Aztán meguntam, és lecseréltem egy másik dízelre mint fátter, és csak akkor tartok nyútonméter-vizsgálatot, amikor a pályán gyorsítok, vagy előzök.

sry ha volt már valami amit más leírt, nem volt enerdzsi 59 posztot végigolvasni, csak meg szerettem volna osztani az infókat, hátha valakinek újdonságot tudok mondani.

Ja, és egy kis OFF, remélem nem gond…
okt 23-án gyertek ringre. évadzáró evo neo drag gyorsulás, rippelfivérek, sütiropicsoki. és bőszen drukkolni a fehér 8-as EVOnak 😉
bővebb info a nevemre kattintva.

kösz fátter!

CharlieBrown

@ aszfaltbetyár: lehet, hogy más a vérmérséklet. DE engedtessék meg a kételkedés is 😉
Én úgy vagyok vele HA tudom, hogy sáros vagyok, nem kezdek el feleslegesen feszkózni. Oké srácok, ti nyertetek. Egész más a csekken a számsor ilyenkor 🙂
Ha VALÓBAN nincs igaza, akkor viszont felőlem a feje tetejére is állhat, fenyegetőzhet feljelentéssel, sz@rok rá. Jelentsen. Majd az előadó eldönti mi a pálya.

CharlieBrown

ez csak most csapódott le az elmémben, sry a floodért 🙂

“ne gondoljon senki Handrás féle gyorsításokra a Váci úton,”

VS.

“31 évesen már rohadtul nem tartom a gimnazista “nyomjad fátter parkettáig” stílusú vezetőnek magam”

Tehát Handras a “nyomjad fátter parkettáig” archetípus szerinted 😀

alpi

Még egy sztori; apámat lemeszelték tiltott előzésért ott ahol a két sávosból egy sávos lesz az autópálya végén, tehát nem előzött hanem besorolt. Mondta legyen per, per lett. Az első tárgyalás szünetében a bírónő félrevolta “nagyon szépen megkérem, hogy ismerje el, értse meg annyi a feltorlódott ügy, olyan nehéz nekünk, olyan könnyű magának stb”. Ez is tré.

brutal

hát így jártál…. én nem sajnállak ha szabálysértést követtél el úgyis van miből kifizetni ha nem max eladod a sok apple szarod…

CharlieBrown

ha olyan sok a feltorlódott ügy, akkor mondja ki a bíró, hogy “ártatlan”.
az is kábé annyi ideig tart, mint az, hogy “elismerem”.
SŐT! az ártatlan 1 betűvel rövidebb 😀

és az ügy megoldva.

n'

franciaország, hajtunk fel autópályára. jön egy barom ezerrel a pályán, rámdudál mikor mellénk ér (még nem vagyok rajta a pályán).

rendőr épp ott igazol, dudálásra felfigyel, gyorsan leint (még mindig nem a pályán hanem a felhajtósávon vagyok).

200 euró vagy kocsi papírok. mondom madzsar vagyok nincs pénzem és amúgy sem csináltam semmit. csak a paraszt beijedt hogy bemegyek elé és dudál. semmi gond, akkor is bünti. csak hitelkártyám van, mutatom a tárcám. kapok egy rendőri felvezetést a köv. benzinkútig, ott vehetek ki pénzt.

előttem mögöttem motoros rendőr, 30km-n át. persze rendőr nyomja neki mint állat 150-en tépünk pénzt kivenni. anyád.

200 euró de kapok csekket.

persze ez még mindig jobb mint a magyar rendőr. de kinn sincs kolbászból az autópálya.

TBS

Bocs, dolog volt. 🙂
A kezdeti időszakban évi 10-15ekm, mostanában ~50ekm/év. Fele részben Bp., a többi 2-3 vidéki út/hó.

Infy

“Ennek ellenére ÁLLÍTÁSOM, hogy nem lehet jogszabály szerint közlekedni.”

Én egyszer próbáltam meg egy napig mindent betartani, majdnem meg is haltam. Ennyit a szabályokról 😀

Mefi

angelday: 😀 (a brutalos válaszra mármint)

Egyébként pont azután, hogy olvastam mobilon ezt a bejegyzést, mesélte édesapám hogy Hatvanban az ötvenes tábla mellett 53-mal kapták el a rendőrök az egyik ismerősét, és ötvenezer forintos bírságot kapott. Pedig nemrégiben azt nyilatkozta valamilyen magas posztban lévő rendőr, hogy nagyjából tíz százalékot engednek, tehát ha valakit 140-nel lőnek le autópályán, az még belefér. Hát mégse fér.

Másik, hasonló sztori: egyik kedves barátnőm forgalmi vizsgázott. Mindent tökéletesen csinált, az utolsó néhány percben egy 30-as övezetben 31-gyel ment (Xsara Picasso, digitális kijelző), és megbuktatta a vizsgabiztos.

Az ilyeneket kéne beültetni egy volán mögé, és ha bármilyen apró kihágást követnek el, úgy tarkón csapni, hogy a homlokukba égjen az autó márkája.

Mefi

Gabor: én sem hittem volna el, ha nem látom a sárga csekket, é hozzá a papírt, amin le volt írva, hogy hol és mikor. Tudom, hogy elvileg 64-ig nem büntethetnek, de őt mégis elkapták.

Vida Ági

Anno a Kispolskival megállítottak gyorshajtás végett, de amikor megnézte a számot, hogy mennyivel mentem, aztán megnézte a kocsit, belenézett a forgalmiba, hogy már 12 éves a kocsi, megnézett engem, kicsit tanakodtak rajta, aztán úgy döntöttek, hogy ennyivel ez a kocsi nem tudhatott menni 🙂 Pedig a Kispolak tényleg tudott 110-et is menni akár, sőt az M1-en befelé az Osztyapenkó előtti lejtőn még többet is 😀

A.

Fátter, te okos, értelmes faszi vagy. Neked tegyük fel, elhiszem, hogy megnézted, üres a stoptáblával védett utca. A KRESZbe viszont nehéz belefogalmazni, hogy okos faszik körbenézés után ignorálhatják a táblát, boyracerek, kigyúrt kopasz BMW-sek viszont kötelesek megállni. Sőt, a rendőr sem mérlegelhet. Ezért aztán jogos a büntetés. Inkább büntessenek meg engem is kétévente, minthogy az ötödik évben oldalba kapjon egy tuning Lada egy megnem adott stoptáblánál.

Aszfaltbetyár

a fent felsorolt hibáid közül melyik miatt nemm kellett volna megbüntetniük téged, fátter?

eFi

A szabályokkal semmi baj, a közlekedés felelőtlen ellehetetlenítésével (=kint felejtett 30-as táblák) és a közlekedésiek “vadász” magatartásával annál inkább.

Másfél éve mértem meg a Baja-Budapest táblától tábláig 151 km-t: 3 óra 57 perc volt úgy, hogy minden tábla betartva, záróvonalon nem előzök elém last minute kikanyarodó traktorost, hanem inkább satufék. Ez kevesebb, mint 40 km/h átlag.

sekele

AD, a felsoroltak miatt Nyugat-Európában mindenhol megbüntetnek (talán Portugáliában elnézőbbek a közlekedési kihágásokkal szemben, de ebben sem vagyok biztos). A szabályok betű szerinti betartásának megkérdőjelezése balkáni feature. Ha 76 km/h-ért büntetni faszság, akkor mennyiért tartanád jogosnak? Ha a településtábla előtt 50 m-rel faszság, akkor hány métertől tartanád jogosnak? 85 km/h és 200 m? Vagy több? És kiderül, hogy mindenkinek más. Persze a sorban is előre lehet menni, és néha a buszsáv is belefér ebbe a fasza rugalmasságba és ésszerűségbe.

kodiak

AD: nem okoskodasnak szanom, de hatha kimaradt, mert ritkan jarsz arra, es regebben tenyleg nem igy volt: Kiskunfelegyhazat ki lehet kerulni autopalyan, ha Csongradra mesz. Gondolom nem az 5-oson zotyogtetek le, ha meg mar a palyan vagy, erdemes ott maradni.

iTuneshu

Ez érdekess…mikor olvasom hogy félsz a rendőröktől, eszembe jutott hogy míg otthon laktam tényleg velem is így volt…és biztos hogy az az ő hibájuk mert itt Londonban ha meglátsz egy rendőrt nem h megijedsz tőle, hanem odamész hozzá megkérdezni mi merre van, ő meg mosolyogva válaszol…kedvesek. De tényleg.

Világom hangjai

többen írják, józsinak nincs igaza. faszt nincs!!!!!

kurva idegesítő amikor egy alapból szabályokat betartó, városban nem gyorsulgató, nyugis vezetőt, aki elbambul, rádiót tekergeti, véletlen 75-re csúszik az óra 50 helyett, és lecsekkolják. még jó h nem megállok stoptáblánál amikor látom nem jön senki…
nonszensz dolgok. aki ezzel nem ért egyet, az beteg… és buta is. a redőröktől meg csak félni lehet, ez evidens… rohadt egy banda. vannak köztük normálisak de ők a kisebbség…

TZ

Világom hangjai: vezetés közben jobb nem elbambulni.
Abban egyetértek Józsival, hogy a rendőr (és sok más intézmény) nem a baszogatásért kéne létezzen, de aki szabálytalankodik, az viselje a következményeket.

A kinnfelejtett táblák, a kereszteződésben megálló dugó okozó autósok és a nem-indexelők zavarnak. Ezeket is büntetni kéne.

Mellesleg engem is lefotóztak. 70 helyett 88, 30-as bünti várható. Rákérdeztem, már nincs helyszíni bírság.

Világom hangjai

Jólvan TZ roppant inteligens egyed lehetsz. Szerinted be lehet tartani ezeket az elmebajos szabályokat? Mert megsúgom neked h nem!… Ennyi. Órákig ragozhatnám h miért, de Józsinak igaza van és kész…

Aszfaltbetyár

Világom hangjai: ha te döntöd el, mi elmebajos, akkor holnaptól dönthetsz úgy, hogy nem lopni is hülyeség, és onnantól kezdve lopni is fogsz? hol a határ? melyik tábla elmebajos? a zebránál megállni is elmebajos, hiszen a gyalogos majd félreugrik?
a szabályok pont a magadfajták miatt vannak.

TZ

Világom hangjai:
Szerintem a kresz még az egyik legbetarthatóbb szabálygyüjtemény. VÖ pl. magyar adórendszer.
Nem vágom, h. melyik szabály elmebajos a kreszben? Övbekötés? Sebességhatár? Fejtsd ki kérlek!

Világom hangjai

aszfaltbetyár: magamfajták miatt? sokan szeretnének olyan lassan,tisztességesen, és szabályokat amennyire lehet betartva vezetni mint én! ha mindneki olyan vezető lenne mint én akkor ide járna a fél világ közlekedési morált tanulni! ezt garantálom neked!

tz: te egy zsigeri balkuki vagy. nem fejtek neked ki semmit. ha nem látod átt pillanatok alatt azt h a kressz egy káosz, betarthatatlan szabályokkal akkor ásd el magad kérlek egy kis időre… józsi is írja h nem lehet kressz szerit közlekedni. és ez így van. képtelenség. vágod? képtelenség! most nemtudom h te maga vagy a szent vagy vmi fontoskodó hülyegyerek, de akármelyik vagy állj neki gondolkodni azelött h írsz. szeretlek

TZ

világom hangjai: látom az észérvek nem mennek, és a kresz is magas neked, de trollkodásban már nem kell fejlődnöd.

Aszfaltbetyár

Világom hangjai: Kicsit zavarba ejtő vagy. Egyik postodban leírod, hogy hülyék a szabályok és nem lehet őket betartani, utána meg bizonygatod, hogy te vagy a világ legszabályosabb vezetője. Döntsd már el!
A stílusod alapján vagy 13 éves vagy, vagy kb. annak megfelelő szellemi színvonalon állsz. Mit akarsz ezzel a “Józsi is írja” dumával? Ha ő írja, akkor az úgy is van? Vagy neked nincs véleményed? Amúgy meg jó lenne, ha legalább egy kicsit megtanulnál helyesen írni.

Világom hangjai

nem, drágáim. csak éppenséggel én városban 50-el megyek na jó néha 60-al, főúton 90-nél sosem megyek gyorsabban, de ha lehet inkább csak 80-al… elsőbbséget akkor is megadom ha nem kéne stb stb. szerintem nagyon nyugodt vezető vagyok. term. nagyon könnyen kilehet hozni a sodromból iylenkor dudálok ablak leenged és kurvaanyád, ez súlyos jellemhibám de ez van, így kell túlélni.(egy közlekedés pszichológus egyébként is aztmondta h anyázni kell mert a felgyülemlett feszültség balesethez vezet..)

de ezzel nem függ össze h a kresz betarthatatlan. mert tele van értelmetlen betarthatalan dologgal, meg az összevissza kirakott táblák úúúúúúúúúúúúúúú, az meg a lehető legnagyobb demagóg faszság ha azzal jössz h a helyesírásom. leszarom. ez egy blog, nem szerelmeslevél…

ti meg továbbra is tartsátok be a szabályokat tábla vonalában a fekvőrendőr elött 200méterrel lassítsatok 20-ra és úgy döcögjetek a fekvőrendőrig, meg mindig álljatok meg a stoptábla csíkjánál, majd ha megálltatok toljatok 1-est és guruljatok ki a kereszteződésbe és így tovább. kiváncsi vagyok meddig bírjátok. kettő életképtelen kuki.

nem az h ha józsi mondja úgy van , csak ha 2napnál régebb óta olvasnátok
a blogot tudnátok h józsi ősbírálója vagyok. de ha meghalok is most teljesen igaza van, és ilyenkor megkell védenem, mert az igazságérzetem mindennél nagyobb.

Aszfaltbetyár

Világom hangjai: továbbra is azt mondom, hogy összevissza beszélsz. a valóban meglévő, kintfelejtett táblák, nem jól kirakott sebességkorlátozások és társai nem jelentik azt, hogy az egész kresz betarthatatlan és így tovább. ha pontosabban és értelmesebben végiggondolnád és aztán írnál, nem ilyen forrófejű kiskamasz stílusban, meg hogy nem magyarázom, meg nem oltanál le kissé paraszt stílusban másokat, akkor még az is lehet, hogy értelmesen el lehetne veled beszélgetni. amúgy kuki ám a tudod ki, köcsög.

Világom hangjai

egy szomorú álmodozó az lettél te, mellettem.

nem aztmondom kedves kukim h a kresz az egy faszság úgy önönmagában. én csak azt h vannak benne 20-as iq felett biztosítékot kiverő dolgok. illetőleg csomó olyan szabály amit a tisztelt hatóságnak rugalmasabban kéne kezelnie. vágod? pl. nekem full fóbiám van a piros lámpától. itt van egy kereszteződés ahol élek és bevan kamerázva. namost ha jövök ötvennel és már 10méterre vagyok a kereszteződéstől akkor már nem fékezek mert nemtudok megállni, de közbe mire elkanyarodok már a sárgából is piros lett. szóval félek a csekktől. ezért ha tehetem főleg éjjel látom zöld van nyomok egy njagyobb féket, és 20-al gurulok h pironkodjon szépen be megvárom a következő zöldet és akkor haladok tovább. ezek a lámpák nagyon mostohák. hiába nem megy az ember 120-al 50-el is bele lehet csúsznia pirosba véletlenül, mert már nincs idő fékezni, max. nyomok egy satut és rajtam röhög a fél város drága testvérem. és ha piroson átcsúszásért egy olyan embert vesznek elő aki tényleg mindig szabályos, meg nem száguldozik annak ez nagyon tud fájni. ezt értsd meg kedves barátom.

Aszfaltbetyár

én mindent megértek, de azt nem, hogy suttyó paraszt vagy. részemről a témát befejeztem, de remélem, a kedves szüleidet is meg a felesédeget, gyereke(i)det is kukinak hívod, ha itt a neten ekkora jani vagy.

kodiak

Egyebkent kulfoldon is ugyanez a helyzet. A negyedik-otodik orszagot koptatom, mindenhol volt valamennyi kozom a kozlekedesiekhez haverokon, illetve most sajat boromon is, es elmondhatom, hogy aki kicsit is faroknagyobbitaskent eli meg a kozlekedest, tiszta szivbol utalja a rendoroket, legyen az a CHP (California Highway Petrol), a glasgowi kozlekedesi rendor, vagy az itteni (Ausztralia), motor tipusa/szine alapjan jogszeruen diszkriminalo fakabat. Mindet.

A tobbiek nem igy velekednek. Ebben nem nagyon van kulonbseg, es nincs “na jo, de…”, nezzetek magatokba.

Nem kell betartani a szabalyokat, de ebben az esetben vallalni kell a szivatast, es ettol fuggetlennul esszel (a korulotted haladok eszevel is) kell vezetni.

“Ride like everyone is out to kill you.”

Ezt erdemes indulas elott megnezni:
http://au.youtube.com/watch?v=5_KQ5ovDMh0

TBS

🙂 Köszi a felajánlást, de MOST sajnos nem tud érdekelni Mac. 🙁

Polizeimeister

“NO DE A LÉNYEG: 130km/h környékén kijelezve, szigorúan ügyelve a parallaxis hiba elkerülésére rendre többet mutat a gépjármű kilométerórája, mint a GPS vagy a lézer. Nem kevéssel. 5-8 km/h”

Jo reggelt kivanok, ez mindig is igy volt, es soha nem volt titok.

“Általános ökölszabály ami KRESZ-ben is rögzítve van, hogy +-10% eltérés lehet a beépített kilométeróra pontatlansága max”

Lefele egy km-ora SOHA nem csalhat.

“Szal’ akinek van elég cash, megoldja.”

Kiveve, ha a szerv is ott all a kamera mogott, mert mar diktalja is a rendszamodat a legkozelebbi jarornek, es megbasznak fasszal a blokkoloiddal egyutt.

“rendőrpara effekt: előző verdám volt, hogy havonta 3szor megállították. A szokásos csemegék:
– koporsófekete fólia körben”

Miert, mi vagy te fiam, vampir? Igaz is, minek kilatni, majd vigyaznak a tobbiek.

“- olyan ET számú felni, hogy minden oldalról kilógott a kerék a kasztni alól 3-4 centit”

Ne zavarjon, hogy szetkurja a futomuvedet, es balesetveszelyes. Az Einpresstiefe nem viccbol van feltuntetve a felniken.

“- xenon”

En a hazilag kendacsolt xenonos hulyegyerekeknek legszivesebben a helyszinen vagnam le a tokeit. Tudod, nem veletlenul kotelezo tartozeka MINDEN xenonlampanak az automatikus magassagallito rendszer (az automatikus mosoberendezes mellett).

“- nincs CE jelzés a hátsó lámpában”

Pedig nem artana ha lenne, mert az eBayrol guberalt sotetitett kinai tuninglampaval nem biztos hogy idoben eszrevesznek hatulrol pl kodben.

Persze nyugodtan sirj egy sort, hogy mekkora szemetek a rendorok, mert igyekeznek tavoltartani az utakrol a dilettansok kokanyolt szarjait a tobbiek biztonsaga erdekeben.