Perpetuum online

Lipták “CRM” András egykori középiskolás cimborám valamikor 2002-ben kitalálta, hogy játékprogramot akar készíteni. Teljesen profán módon nekilátott a demoscene programozók között társat keresni a projektjéhez, így jutott el a méltán népszerű Conspiracy magyar demócsoporthoz (Assembly 2006 második hely, Siggraph 2007), és az akkor huszonpár éves BoyC és Gargaj programozókig, akiket megnyert az ügy mellé, és, akár hiszitek, akár nem, közösen nekilendültek, hogy MMORPG-t írjanak maguknak mindenféle iparági tapasztalat nélkül. Eltelt öt év és megcsinálták a játékot.

Ez az ő történetük.

Elképesztő elszántság, menet közben rájuk rakódott rengeteg tapasztalat, illetve a fiatalok lehetetlent nem ismerő, meghátrálni képtelen hozzáállása jellemzi a projektet. Én elképzelni nem tudom, hogy hasonló módon magam is minden időmet egy végeredménynek szenteljem — már-már csodának gondolom azt is, hogy el tudtam készíteni a fenti videót. Igazság szerint annak idején egy Meetupon láttam Gargaj előadását, az keltette fel az érdeklődésemet a projekt iránt, aztán végre találtam neki időt és elmentem hozzájuk.

A helyzetük egyébként egyáltalán nem könnyű, a pénzük végét járják, és mindenképpen el kell indulniuk az üzleti modelljükkel, hogy termelhessen a játék, mert ha ez nem történik meg, akkor nem fogják tudni tovább finanszírozni. Párhuzamos megoldásként befektetőt is keresnek.

Nézzétek meg, próbáljátok ki, a motivációs levelet tényleg meg kell fogalmazni (elég ha linkelitek ezt a posztot), mert most olyan 7000 fölött jár azok száma, akik feliratkoztak náluk, és ebből egyelőre 2000 fölött vannak a closed beta használói, amiből 40-60 ember szokott egyidejűleg fenn lenni.

perpetuum-online.com

A videó elején levő grafikai látvány a Conspiracy 2006-os “Chaos theory” 64k alkotásának elejéből van, amit az Addict2 nevű tooljukkal készítettek, aminek újraírt változatának segítségével készítik a Perpetuumot is. Akit érdekel, innen tölthető le a Chaos theory: AVI videó, YouTube videó, futtatható 65536 byte-os demó, illetve a release oldala a Pouet-en.

43 hozzászólás

The Hedgehog

Érdekes látni a lelkesedésüket. Lehet tudni, hogy ezt mind miből finanszírozzák? Magántőke vagy valami támogató áll mögöttük?

w1nd

A video elejen levo chaos theory-s video letoltheto esetleg valahonnan?? Esetleg a zeneje mp3-ban?? Jo lenne Jozsi, jo lenne!!

Juhász Márton

Örülnék egy béta meghívónak!
Az oldalon már regisztráltam, ha beengednek, a játékról (részben) tanulmány készül, az üzleti modellre koncentrlva 🙂

moyirto

all respect! az egész játék világa, hangulata lenyűgöző! nem vagyok járatos magyar játékfejlesztésben, de ez magas szintü!

hcpeter

Egész jó kis videó lett, angelday az időgéped elkérhetném egy körre? (-;

tibcsi

Tök jó az ilyen itthoni fejlesztésekről értesülni. Az interjú is egész jó lett, de legközelebb a hangosításra is érdemes lenne picit több figyelmet fordítani 🙂

eFi

Ezerrel drukkolok nekik. Gigantikus meló, amit ebbe beletettek, szeretnék már Andris yachtjáról merülni Galapagoson végre 🙂

gasztony

Végre magyar MMORPG, ha így haladnak akkor világszinten elterjedt lesz… Drukkolok nekik.

Valaki nem tudja a videó elején és végén szóló zenének a címét? Nagyon megköszönném. I love D’n’B. 😛

QuippeR

fátter, a vimeóról leszakadhatnál, mert egy óráig tartott mire meg tudtam nézni ezt a tizennégy percet.

ilap

Köszi Józsi, már regisztráltam is náluk! Remélem beválogatnak! Már megérte téged 2,5 éve követni! 😀

seven_of_nine

Nagyon zsivány ez a játék! Én CRM-et már több mint 20 éve ismerem és érdekes módon nem IT oldalon találkoztunk először, hanem a Madarász Szakkörön 🙂 Meg táborba

Ó de rég volt!

Na meg volt pár jó folyamatos élmény később is 😀 ADT

Somez

Angelday!

Én abban a Fusion sztoriban nem bíznék annyira a helyedben, de mindenképp érdekel majd a tapasztalatod a performance-t illetően.

Jankó

Crossover esetleg? Nem ismerem, de az is ilyen winszoft futtató ware.

seven_of_nine

És miért nem kaptam?

seven_of_nine, a madarász szakkör miatt majdnem kaptál egy Best of Show pecsétet, de aztán mégsem.

seven_of_nine

AZ a tény. Még együtt zabáltuk a szalonnát kenyérrel, meg fogtuk a madarakat hálóval. Reggel 7-re kellett menni az akkor még Úttörőtábornak nevezett felépítményhez, és onnan mentünk bringával a környéken szana szét, madarászkodni. Kb 14.00 re értünk mindig haza.

Később a Bélába nyomtuk tovább, és akkor még Szerletics család is nagy kodervolt 🙂

G

fatso

@cns: (y)

@jozsi: Uptime, mikor nosz mar fel? 😀
Egyszer koleszos haverok bezartak a szobatarsukat a furdobe, hogy borotvalkozzon meg -> a srac meg az elso bajuszat novesztette. Tobb oras bezartsag utan ugy konyorgott, hogy neki a bajusz olyan, mint nekik az uptime.

v150r

már akkor regeltem a bétára, amikor először lehetőség nyílt rá, de akkor most jól kihasznállak fátter 😀

zoomcns

@angelday
Fusion3-ról nem tudok nyilatkozni, de a visszajelzések alapján Crossoverben tényleg használható a cucc.

gasztony

Valakit igazoltak már vissza?
Elhiszem, hogy sok a jelentkező, de azért már jó lenne egy kiadósat kockulni. 😛

gasztony

Igen be. Most igazoltak vissza az előbb. Létre is hoztam a karaktert. De most nekem sincs már erőm nekivágni. 🙂 Ki kell tapasztalni mit hogyan…

alternaiv

@gasztony: azért van annak némi bája, hogy egy warez fórum béta teszter lesz. a srácok jobban is odafigyelhettek volna.

gasztony

@alternaiv nem hiszem, hogy ez valamit is befolyásolna.
Én nem húzok hasznot senki munkájából (nem sms warez-t üzemeltetek) és senkit nem kényszerítek a letöltésre, csak egy alternatív utat mutatok olyanoknak, akiket nem eresztettek el pénzzel, hogy megvegyék a legújabb játékokat, zenéket, filmeket, stb-stb. Az én oldalam teljesen legális, tehát nem értem mi a bajod. Esetleg kifejethetnéd…

WuXorT

A linuxereknek üzenem, hogy wine alatt tökéletesen fut a játék, semmi extra nem kell hozzá, csupán egy winetricksböl(vagy manuálisan) telepitett directx9 és már megy is. Elképesztően jó lett, és csak gratulálni tudok a készítőknek a sok fáradságos munkáért amit ebbe fektettek, nemhiába! GZ

rog

ez milyen rossz duma már: “akiket nem eresztettek el pénzzel, hogy megvegyék a legújabb játékokat” :D:D

nrg

nos, kipróbáltam, 1-2 órát játszottam vele, észrevételek:
nemtudom hogy betasága miatt, vagy én voltam béna, és nem találtam az adott funkciót, de:
mikor felveszek egy assignmentet, se a landmarksoknál, se az assignment objectivenél nem tudok oda approcsolni a küldetés helyére, “kézzel” kell odanavigálnom a robotomat, step by step.
ugye van a fegyverekenek egy adott optimális távolsága, ha betámadok valakit, akkor szintén nekem kell kézzel navigálni hogy ezt a távolságot megtartsam, WASD mondjuk sokat segít.
én vagyok béna, vagy ezek benne vannak csak én nem találtam, vagy csak nekem hiányoznak ezek a dolgok? 🙂