Smooth Criminal cello cover

Az egyik legfantasztikusabb videó, amit a napokban láttam:

Stjepan Hauser and Luka Sulic playing Smooth Criminal by Michael Jackson
for two cellos solo. Arranged by Stjepan Hauser and Luka Sulic.

http://www.stjepanhauser.com
http://www.youtube.com/user/lukacello

Directed by: Kristijan Burlovic
Director of photography: Kristijan Burlovic
Camera: Igor Burlovic
Editing & post: Ivan Stifanic
Technical support: MedVid production – www.medvid.hr

Bra-vo.

41 hozzászólás

labujj

óóóóóó!
józsi, kösz.
minden jelző értelmetlen.
ez valami.

Barnabas

Hat en ezert nem lennek oda…
Rettenet randan szol a csello, ha igy jatszanak rajta. Lehet hallani, ilyen reszelos, raspolyos sz_r hang. Arrol nem beszelve, hogy nagyon “uresen” szol az egesz 2 szal cselloval.
Ott van az Apocalyptica, akik megcsinaltak ezt a “rock/metal-t tolunk csellokon” projektet ugyebar. 4en voltak, ott meg lehetett jatszani az “arranzs”-al.
Aztan ok is rajottek, hogy baromi unalmasan, szarazan szol az egesz, es “bereltek” dobosokat, meg elkezdtek mindenfelet rapakolni a csellokra. Torzito meg egyeb effektek.

Ez szerintem harmatgyenge produkcio.

Dr. Szöszi

Barnabas: hallottal te mar csellot eloben?

A ket nagyobbik gyerekem csellozik, eleg durva dolgokat tudnak lenyomni a hangszeren, a lanyom (14) valamelyik nap a Star Wars Emperor’s theme-t adta elo 🙂

Barnabas

Szerintem az ilyen “dzsi-dzsi” dolgok (tipikus rock ritmusgitár dolog) nem igazan kivitelezheto vonoval. Egyszeruen benan szol szerintem. Ennyire staccato jellegu dolgokat nehez jatszani. Gitaron eleg ha epphogy “rautsz” a hurra, viszont itt tolni/huzni kell a vonot, amitol olyan hatasa van, mintha valaki veletlen csinalta volna, vagy hosszut akart tolni/huzni csak elb_szta. Rovid hangokra ott van a pizzicato, de az megint mas. Mas technika, mas hangszin, mas dinamika. En azt mondom, hogy ilyesmire nem valo a csello. Nem, nem vagyok begyoposodott maradi sznob, csak egyszeruen nem mukodik a dolog. (szerintem)

silver42

Hát Barnabás… 🙂 Nem értünk egyet. De ebben ez a szép!

A fiúk zseniálisan játszanak, konkrétan profi zenész mindkettő így nagyjából értelmetlen velük kapcsolatban a ‘harmatgyenge’ kifejezés. Nem mellékesen egyetlen cello-n is fantasztikus dolgokat lehet játszani, nem nevezném üresnek akkor sem és ez esetben sem. Esetleg neked annak tűnik, mert a füled nem ehhez szokott, hanem a torzított (az nem ráspolyos?), dobzörejes dolgokhoz.

A magam részéről leveszem a kalapom. 🙂

Andras

nekem tetszett, mar lattam magam elott szegeny, megbodogult Jackson-t =o

Barnabas

Ugy latom senki nem erti mirol beszelek, de hat mindegy is.
Nem feltetlen az a lenyeg, hogy hanyan vannak es nem is az, hogy mennyire profik.

Barnabas

biff – Bach 🙂 Klasszikusok kozul az egyik kedvencem.
Jacques Loussier ismeros valakinek?

vS

Két suttyó gyerek mondjuk Csajkovszkij rokokó variációjának gyakorlása közben játszanak ilyet is, és élvezik. Nincs ezzel semmi baj, részemről röhögtem.

Pepinke

Nekem tetszik a dolog, bár az ötlet már messze nem eredeti, hiszen régóta létezik a fent említett Apocalyptica, meg még…
Viszont azt nem értem, hogy miért játszanak ezeken a carbon-csellókon, amik közelébe sem érnek az igazi mesterhangszereknek. Egy pick-up nevű kis holmit pedig bármilyen akusztikus hangszerre fel lehet csatolni, hogy felvegyük a játszott dallamot.

Barnabas: szerintem ezek teljesen jól staccatóznak, mellesleg van itt még martelé, legato…

U.I.: biztos valami kínai lószőrt tettek a vonóba, az szakad ilyen könnyen! 🙂

Balambér

Nem kell bántani a fanyalgókat, Józsi (meg másnak sem). Neked megvolt a katarzis, másnak meg nem. Ennyi. Mások másra rezonálnak. Vagy más lelki állapotban vannak éppen. Lehet, hogy holnap reggel csipásan kikelve az ágyból te sem rezonálnál rá újra (lehet, hogy igen, ki tudja?)
Apocalyptica után nekem is inkább kicsit mesterkéltnek tűnt, ez nekem se jött annyira be. Függetlenül attól, hogy a két srác láthatóan profi (nem ez a lényeg, hanem hogy számomra erőltetett és mesterkélt volt, és ahogy említettem is, Apocalyptica után még csak újdonság se volt).
De ha neked katarzis volt, hát tök jó, örülök neki.
Ez egy olyan dolog, hogy amikor elkapsz egy ilyen hullámot, hogy katarzisélményt okoz a megnézése, vagy meghallgatása, vagy jó helyen, jó pillanatban hallasz egy tökéletes poént, az az élmény örökre a tied. Később másnak mesélve, vagy másnak megmutatva ezeket a dolgokat, ha nincsenek meg azok a körülmények, amik a katarzist nála kiváltanák (hangulat, akármi, netán magyarázni kell neki a poént), az már csak szél a pusztában … az sosem lesz az övé, csak felkerül a polcra nála.

Asszem

Nekem bejön ez a fajta hangzás, viszont a képi megjelenítést roppant giccsesnek találtam.

Bandroid

Nekem is az Apocaliptica jutott az eszembe. Meg az, amit Lajkó Félix mondott, amikor megkérdezték, mit szól ahhoz, amit Edvin Márton csinál. “Ha neki jó, nekem szuper.”

TonTomika

Atya világ…még több ilyen elborult elmét a Földre! 🙂

fraki

Na, azért Barnabás mellett ne menjünk el ilyen gyorsan. Barnabás ugyanis az év hülyekommentelője. Először is szinte rögtön kiderül, hogy egy okoskodó dilettáns. Ez azonban nem elég, ő a figyelmet fenn akarja magán tartani, nem elégszik meg azzal, hogy elmennek mellette, ő igenis határozottan, mondhatni már-már deklaratíve le akarja magát égetni.

Barnabás, ez nem elég. “Staccato helyett ott van a pizzicato” – ez egyszerűen nem elég egyetemes baromság, tudsz ennél te többet is, szedd össze magadat egy kicsit.

Zool

Nekem is bejött a videó. Akik meg fanyalognak: legalább az előtt hajoljanak már meg, hogy vannak még emberek, akik a mai világban nem sajnálják az energiájukat, idejüket, létüket beleadni abba, hogy megtanuljanak egy hangszeren játszani (jelen esetben nem is éppen alapszinten).
Baszki én a legutolsó kutyaütő punk bandát nem hajtanám (hajtom) el, ha jönnek demót felvenni, mert tisztelem bennük azt, hogy fognak egy hangszert és megpróbálják magukat kifejezni. Ez sztem becsülendő dolog, pláne a tizenéves korosztálynál, akiknek az életük kreatív oldala megáll ott (nagy részénél legalábbis), hogy mire nyomnak lájkot a könyvben.

Gekko

Én csellóztam elég sok évig. Ez vagy a felvétel miatt, vagy a csellók miatt, de nagyon rosszul szól! A kedvenc csellóm az volt, amit utolsó évben használtam. Egy régi, sok diákot megjárt ütött-kopott hangszer volt. De a hangja….

Ha Józsi vagy az olvasók elfogadnak egy javaslatot, akkor a Finn Jean Sibelius-t ajánlanám.

A klipp hatásos, jók a kameramozgások.

yzzy

Szerintem k**a jó. Igaz, nekem botfülem van, nem értek a csellóhoz, komolyzenéhez, és bár hallottam már Apocalypticat, de itt nem is az a lényeg, h ki csinált mit korábban hasonló stílusban, meg ki mennyire jót, jobbat, hanem ez az egész klip összeáll, egy kifejezetten élvezetes produkció, jó zene és jó feldolgozás, bár a szívesebben néztem volna a klip-történet helyett a srácokat, mert jók a vágások, a hangszerek élvezetesen szólnak, jók a képek, ahogy szakadnak a húrok, jók a zenészek, szóval egyben van, egyébként is, ez az egyik kedvenc Jackson-számom. Én is gratulálok nekik.

chabba

@Barnabás: egyetértek.

De hát egy olyan országban élünk, ahol egy hamis bootleg hetekig a slágerlisták élén lehetett…