Agyatlan droidok a macesek

Legalábbis a Motorola szerint:

Remélem azért mellé tudnak tenni majd egy olyan sokszínű App Store-t, mint ami iOS-en van, különben elég jól fel sikerült dugniuk maguknak a szárított gumibotot.

86 hozzászólás

Marci

Az igénytelen, lassú kezelőfelületet, akadozó scrollt, szar böngészőt ügyesen sikerült kifelejteni a reklámból.

yano

apple fules, mikor csaj kiveszi fulebol. Amugy ha olyan gordulekeny lesz mint a reklamban, akkor van jovoje .

diaboloo

Az Apple termékei kezdenek olyannyira elterjedni, hogy egyre inkább az a ‘különleges’, aki valami mást használ.

robi

800 dollárért már pörögjön is, mint a búgócsiga! plusz a Gizmodo szerint ahhoz, hogy működjön a wifije, kell venned legalább egy hónap adat előfizetést. Most nem azért, de az android nagyon jó ígéreteket tett, és papíron egy csoda. A valóságban meg tönkretették a telkók/eszközgyártók 🙁

tommybravo

Ez a reklám egy fricska, még ha nem is túl eredeti. Kár sértésként értelmezni, pláne személyes sértésként, ahogy azt minden rajongói csoport tagjai hajlamosak. És most egy kalap alá vettem az iOS rajongókat a bazsalikom, a vörösbor és a Manchester United rajongókkal.

(Ja, és bár vicces a reklám, egy pillanatra sem éreztem, hogy nekem ettől Motorolát kellene vennem, vagy legalább utána kellene néznem, hogy mit is árul mostanában az amerikai nokia.)

Teperinke

Az engadgetes hands-on videót néztem, ipaddal a kezemben. Összehasonlítottam pl. egy 90fokos elfordítását a készüléknek. iPadnél ez kb fél másodperc alatt volt (gyak. azonnal reagál), a honeycombnál kb 3mp.
És egy majd 1 éve megjelent cuccot hasonlítunk egy még meg se jelenthez.

És erre majd fognak írni szoftvereket is?

proto-n

teljesen függetlenül a márkáktól és a tabletektől sztem nagyon jó ez a reklám 😀 konkrétan végig vigyorogtam rajta

(amellett, hogy remélem semelyik “maces” sem veszi komolyan vagy sértődik meg rajta)

Asszem

Egyébként első benyomások alapján szerintem is ronda, lassú és akadozós ez a Xoom, ami ráadásul drágább is lesz, mint az iPad, szóval ha ez tényleg ilyen, akkor esélye sem lesz.

Kérdés, hogy a Xoom van szarul optimalizálva, vagy a Honeycomb ilyen? Ha kaphatóak lennének 50-80 ezer forintos honeycombos táblák, az lenne a legjobb.

daigoro

Persziflázs:
http://www.youtube.com/watch?v=R706isyDrqI&feature=fvw
Mivel az Apple tényleg klónokat generált, az eredeti visszájára fordítása szerintem teljesen oké. Kár, hogy az alapötlethez képest a sztori méltatlanul gyenge. (Mindenesetre ez megmagyarázza a reklám korábban posztolt trailerét. Egyébként annak idején az Apple fenti filmje is csak egyszer volt adásban.)

brbd

Azért van annak valami diszkrét bája, hogy a Motorola 1984-ezik a lockolt bootloaderellel szállított androidos eszközeivel. Ráadásul nem is arról híresek, hogy olyan bőszen update-elnék a kiadott telefonjaikat, lockolt bootloader pedig -> alternatív ROM nuku.

féregfecó

Én konkrétan nem láttam egy apple logot sem, szóval az
“Agyatlan droidok a macesek” egy önkritika részedről, jelen állás szerint
amiben mondjuk szerintem is van némi igazságtartalom…

Andras

már megeljük azt,hogy a mekesek háborodnak fel? 🙂 pár éve még a pécések csinálták ugyanezt. ej auz hittem ez egy más bagázs, de tévedtem 🙂

codered

hm, nem értem a reklám koncepcióját… Amit a motorola tableten csinálnak a reklámban, azt hiszem bármelyik másik tableten (beleértve az ipadet is) is meg lehet csinálni. Attól, mert más gyártó termékét választom (= más mint az apple) már egyéniség leszek?

Malachi

én igazából csak azt nem értem, hogyan képes bárki azonosulni egy kibaszott használati tárggyal. a reklám is egy fos, mert arra a TÉVES ötletre épít, hogy bizonyos eszközt használó csoportok tagjai egyformák lennének. ja, ismerem az eredetit, de 27 éve az még jelentett valamit. ez most semmit.

ennek ellenére jó áron bármikor vennék Motorola vagy bármilyen tabletet, ami nem iPad, ha meggyőződöm róla, hogy lekörözi azt. de ez az örökös farokméricskélés, autóbuzulás, paprikacsípősségverseny kezdi kiverni a biztosítékot. az nem gond, ha a Plastikon ez megy, na de már az ügynökségek sem tudnak jobbat kitalálni? nebassz.

Xavier

Ok a reklám, most legalább megtudtuk, hogy a fehér in-ear fülest és Motorola tabletet használó egyedek agyatlan droidok 😀

Ugye mindenkinek feltűnt, hogy a leánynak az üvegkalitkába nem iPadre érkezett az az üzenet 😀

Asszem

Codered: nekem is ez a legnagyobb bajom ezzel a reklámmal, hogy semmi olyant nem mond, amitől úgy érezném, hogy nekem motoroloa xoom kell…. az mondjuk jó, hogy nem kezdett el technikai specifikációkat felsorolni, hogy ebben ilyenherzesolyanprocesszor van, meg ez tud flash-t, meg minden, de nem mutatta meg azt, hogy ez miért jobb és több, mint egy apple ipad.

Pedig muníció lett volna elég, ha megtalálják az apple zárt rendszerének valóban gyenge pontjait (pl. itunes függőség, konkurens e-olvasók kizárása, stb.) és lefordítják ezeket a hétköznapi felhasználók nyelvére úgy, hgoy az apple-nek szóló fricskát is megértsék, akkor sokkal jobb lett volna szerintem.

Különösképp akkor, ha igaz az, hogy az ára igencsak borsos lesz…

bb

Asszem-el értek egyet, attól függetlenül, hogy hülyeségnek tartom az Apple fikázást a reklámban (ahogy az eredeti 1984-ben is az volt az IBM fikázás) konkrétan semmi olyat nem láttam, hogy miért is vegyek egy Mototáblát

viszont ha elvonatkoztatunk a terméktől magától, legalább azt elérte a Moto, hogy beszélnek róla…

Gábor

Hangozzon bármilyen sablonosan is mondandóm, én sem csípem ezt a brand-ekben gondolkozást. Nem tudom, Józsi csak ironizált-e az autós posztjában, amikor kifejtette, hogy hidegen hagyják a speckók, neki csak az imidzs számít, amit a termék sugall/képvisel, mindenesetre én az ár/érték arányt nézem inkább. Elképzelhető persze, hogy egy bizonyos financiális szint felett már másképp gondolkozik az ember, Józsinál ez jelen pillanatban az Apple és a Volkswagen, majd a következő lépcsőfokokat elérve a Mercedes, aztán a Ferrari lesz, de engem még nem érdekelnek ilyen szinten a hozzáadott értékek. Kíváncsi vagyok, mit hoz a jövő.

Xavier

A Sony Ericsson reklámja csak számomra undorító?
www . youtube.com/watch?v=M4lxuoGgbxs&feature=player_embedded

Andras

@Malachi: valahogy en is azt erzem,hogy ok a Plastik = Alma forever, aber azt nem ertem,miert kell fikazassal hangoztatni,hogy az Apple a “jobb”? ha a Moto gyart rendes termeket,akkor lehet en is beallok abba a sorba, addig marad mas alternativa. Na de ettol meg a Motorola nem gyart szarokat? Es az Android is lesz meg jobb? Nagyon remelem, eljon az ido, amikor ertelmes versenges alakul majd ki,nem,hogy “kinek nagyobb a …”

Vs

Azért az fura lenne ha egy ügynökségi matiné miatt dobnék ki 100k+t egy termékre. Megvárom a teszteket, meghallgatom a sorban állókat ésa ha ok lehet h veszek, ha nem ok marad a fehér gumiruha 🙂

Andras

no meg azt nem ertem,ha egy termek tokeletes,akkor minek ezt hangoztatni. Nekem anno az Apple termekben es kozossegeben az tetszett,hogy nem ‘kiabaltak’,hogy az enyem jobb mint a masik termek. Valahogy Gentlemen stilussal vettek az akadalyokat, fejlesztettek tokeletesre a termekeket, alltak ki ezek mellett a rajongoik. De a mostani fikazas is mar kezd elpecesedni. elnezet,de mar ugy erzem az Apple kozosseg is tulsagosan hangos.

Malachi

öngerjesztő folyamat ez, szerintem akkor kezdődött, mikor a T hivatalosan forgalmazni kezdte az iPhone-t és szélesebb tömegeknek is elérhetővé váltak az Apple cuccok. hígult a “közösség” a tizenéves szarjankók meg (nem sértésnek szántam) elkezdték a virtuálszkandert a blogokon. elméletem szerint a mai napig is igaz, hogy a droidok/haterek 90%-a kiskorú. csak sajnos ez a neten nem látszik. bármilyen higgadt is vagyok, néhanap még most is felmegy bennem a pumpa, ha meglátok egy fogalom nélküli hatert/fanboyt fröcsögni/áradozni valamiről, miközben üvölt róla, hogy fingja nincs a témáról. és máris győzött, pedig nem is tudja. ellopta az értékes időmet. szar ügy.

Akyto

Ettől függetlenül szerintem igenis tökéletes a pozicionálás – nézz meg egy apple vs. akármi postot akárhol, és a kommenteket – tehát aki az apple “ellen” van, az legyen velünk. A fikkantás egyértelmű, de ez is csak a bennfentesek számára mond – nagyon is – sokat. A megvalósítás meg stílusos, szerethető. Bejön.

Asszem

“Szerintem meg pont az Apple nem arról híres, hogy másokhoz méri magát,”

Mi a véleményed erről:
http://www.youtube.com/watch?v=C5z0Ia5jDt4

Erre próbáltam utalni korábban: I’m a Mac and I’m a PC… mi ez, ha nem a konkurencia kigúnyolása, persze ez nem menti fel a Motorolát a szar reklám alól, de azért az apple is tud girnyó lenni, ha akar.

kocsmy

ebbe a hirdetesbe, amellett, hogy tenyleg droidoknak lehet lassan nevezni a mac usereket, 2 dolog kifejezetten kurvavicces/szanalmas:
– maga a droidos konkurencia, mi hudekurvara kitununk egy bazinagy apple klón, mert mar egyszer ok, 26 eve mondjuk elsutottek
– a cucc amit reklamoz se lenne, ha az apple nem tolja ennyire az ipadet, szal megintcsak klon.

kurvanagy ongol.

marchello

“Szerintem meg pont az Apple nem arról híres, hogy másokhoz méri magát, hanem épp ellenkezőleg azt mondja egyszerűen, hogy “ez a legjobb”.”

de ott voltak pl a Mac vs. PC reklámok, ahol nem éppen abszolút értékben lett kijelentve, hogy a Mac az a legjobb, hanem mások lekicsinylésével magasztalták.
tudom, nem voltak nevesítve. nemes egyszerűséggel PC volt a minden más, de akkor is.
vagy a PC az IT szektor hagyományos mosópora? így már korrekt hasonlítani?

H2CO3

Érdekes reklám, és érthető is, de az android GUI-ja randa.

klarky

“…ellenkezőleg azt mondja egyszerűen, hogy “ez a legjobb”. A többiek, mint például a Motorola, meg ugrálnak a hátsó sorból…”

Ez miért baj? Mindig is voltak/lesznek diktálók és mindig is voltak/lesznek követők.

Nem lehet mindegyik sem ez, sem az. Ha így lenne vagy minden irtó drága lenne (hisz mindenki mindent önmaga találna ki, fejlesztene párhuzamosan), vagy nem lenne semmi innováció, mert ha senki nem mutatja az utat, akkor merre menjenek a többiek előre?

Jól van ez így, az Apple vállalta a diktáló szerepet (legalábbis sokak szerint), a többiek meg nem. Ennyi, nem kell ebbe többet belelátni.

Imakandi

Egyetlen bajom van ezzel: az Apple (Steve Jobs) tudja mi a jó neked, “plug and play” eszközöket állított elő. Megvetted, kicsomagoltad, öröm és bódotta. Ez megváltozott. Remek eszközöket gyártanak – de csak ha te magadnak összekaparod az appokat, megkeresed, fölrakod, beállítod, stb. Elveszett a “plug and play”, ugyanúgy buher van, mint bármi másnál, még ha másmilyen tálalásban is.

human

amikor tech adatokat mondtak az volt a baj, amikor végül ezt hagyták (biztos a plastikra hallgatva:) életérzést próbálnak akkor az a baj.

Z. T.

A hőzöngő Apple-fanokat elnézve csak az alábbi idézet jut eszembe:
“Imádom a fogyasztói társadalmat!” – Sasvári József

Rack

Szánalmas reklám a szebb időket is megélt Motorolátol. Ez az érzelmi alapokra építő hülyegyerek megtalálja a szerelmét egy csokor virággal: faszság, egyenesen okádék!
A zombi tekintetű “applefant” meg egyenesen kikérem magamnak!
Sok sikert is kívánhatnék a vasuknak ha képmutató lennék, de inkább sok szart kívánok nekik, szívből!
Pedig imádtam a 68000-t.

fraki

Oda üt, ahova ütnie kell, persze ez is csak pocokütés, termék ugyan nincs mögötte.

Álmos

Kurva jó lett ez a reklám, na. El kell ismerni. És a táblájuk is elég jónak ígérkezik, az iLófasznál mindenképpen jobbnak.

Malachi

mindenképpen, ígérkezik. eddig az összes mindenképpen ígérkezett, aztán püff. ne feledjük, hamarosan iPad2 launcs!

Álmos

Az összes mi? Tábla? Az csak egy volt eddig.. és ez lesz az első, amin táblákra szánt OS is van.

Sparrow

A Motorola csak azért fikázza a diktatúrát, mert ő is diktátor akar lenni, lol. 🙂 De ezzel a hülye reklámmal csak azt ismeri el, hogy mindenki Apple-cuccokat használ, ők meg még sehol sincsenek.

Silver42

Szerintem ez a reklám pont olyan, mint maga a termék: másolt, az eredetinél silányabb, egyfajta kínkeserves próbálkozás arra, hogy különlegesnek tűnjenek. Esetleg megpróbálhatnának ehelyett használható terméket készíteni. 🙂

esfrost

Mindig ez van. Kint az ipad egy éve, és most akarja valaki lenyomni. Öcsém, ezekkel a szuper táblákkal nem most kell előrukkolni, akkor kellett volna, amikor maga az ipad is megjelent, nem egy évvel később.

al

Azért érdekelne, hogy melyikőtök kezében volt már Motorola Xoom. Jól megmondani, trollkodni, az megy 😀 De Honeycombot még csak videón vagy fényképen láttatok, meg Xoom-ot is. De azért akad. Stb. 😀

Olyasmit szaroztok, amiről lófaszt sem tudtok. Ez pedig csak megerősíti a reklám szerinti agyatlan Maces nézőpontot. Nem láttam, nem ismerem, nem próbáltam, de szar. Mert nem Apple. Uhh. Meg másolat. 😀 Az. Mert az iphone volt az első érintőképernyős telefon is, mi? Cuki pofák vagytok. De tényleg.

A leugatásomat pedig csak azután kezdjétek el, hogy tudtok róla, otthon MacBook Pro 13″ és Airport Extreme kombó van. ipod volt, el is ajándékoztam mert szarul szól szegény. iphone, ipad meg nem is lesz. Az itunes pedig szerintem versenyképes a világ legszarabb szoftvere címért.

@Józsi

Pont olyan fasza store van az Android mögött, mint az iOS mögött. Van amiben még jobb is. Bár a szemellenződtől nem látod, de ez már legyen a te bajod. A szűk látókör nem előny, csak még nem jöttél rá. 🙂

Samott

Teljesen jo ez a reklam, szar ügy kedves apple juzerek, de a vilag altalaban ilyennek lat titeket. A megszolitott, androidra nyitott kozonseg meg kulonosen. Es persze nem azt az apple felhasznalot akarja megszolitani, aki buszken, szinte vallasi fanatikuskent vedi a markat, hanem azt, aki elbizonytalanithato, aki meggyozheto, aki nyitott mas dolgokra is. A multkor valahol ugyanigy bepoccent a rajongotabor a toshiba hasonloan gonosz reklamjan (http://bit.ly/ftc7Gh) pedig az se az elvakultaknak szolt…

szj

al: Azért az Andoidos táborra is jellemző sajnos, hogy még meg nem jelent termékek mellett áll ki az iPad vagy bármi más ellen.

A reklám mondanivalója félig átjött, bár hülyeség ez a droidos szemellenzős dolog. Az Apple megoldásai csak egy utat képviselnek ami merőben eltér a megszokottól. Olyan ez mint a dízel/benzines autós. Mindkettő ugyanazt a célt szolgálja de másképpen.

Másik, hogy az Apple egyeduralma a tabletek között két dolognak köszönhető: ők jöttek ki először a használható tablettel és jelen pillanatban mindössze 1 ellenfele van a Galaxy Tab, ami ráadásul nem is tabletre szánt rendszerrel próbál harcbaszállni.
Tehát jelen pillanatban aki igazi Tabletet akar csak 1 választása van: iPad. Ha a reklám logikája mentén haladunk akkor mindenki aki tabletet vesz az szemellenzős droid?

A reklámra visszatérve több dolog megmosolyogtató:
– szürke ruhás tag tűnik ki a tömegből 🙂 ez azért kicsit öngól.
– munkába menet neki nézegetnie kell tableten a térképet. Ergó nem talál el 3D-s Google Maps nélkül az Android user (nem sértésként, csak a reklámból ez jön le) a munkahelyére 🙂
– azért akármilyen droid is az Ąpple user csaj, neki mégis ő tetszik, pedig választhatna a sok-sok Android girl közül 🙂
– Tablettel csajozni… hát… amerikában lehet így megy, de én nem próbálnám ki mégcsak fogadásból sem 🙂

Én a helyükben (tudom nem vagyok a helyükben) egy Steve Jobs flash animációt nézegettem volna a tableten ha már oda akartak vágni… Mert csak annyit lehet látni, hogy görcsösen az Apple 1984-es reklámjához hasonlóval akarnak visszavágni. A részletek szerintem megmosolyogtatóak 🙂

Samott

“- munkába menet neki nézegetnie kell tableten a térképet. Ergó nem talál el 3D-s Google Maps nélkül az Android user (nem sértésként, csak a reklámból ez jön le) a munkahelyére”

Ongol, viraguzletet keres a terkepen… 🙂

Álmos

“Tablettel csajozni… hát… amerikában lehet így megy, de én nem próbálnám ki mégcsak fogadásból sem”

Telefonnal simán lehet. Gondolom táblával mégjobban 😀

szj

Álmos: Telefonnal hogyan?

Ha elmondod bevetem a szifon4-et 😀

zsoltu

Írtam egy kis dolgozatot, http://zen-taxi.blog.hu/2011/02/08/a_rajongas_korei_1_resz_apple
nem fog tetszeni, tudom, de ez a post elég sok mindent igazol abból, amit leírtam.

Itt is megkérdezem, mert Józsi jól tájékozott ember, hogy ha a Motorolának sikerült a Defy-nál olyan kijelzőüveget használnia, ami nem törik, nem karcolódik, akkor ugyanezt az Apple miért nem tudja alkalmazni a csupaüveg szifonnál? Persze a Motorola egy szar, olcsó kis telefon, de legalább bírja a strapát (tesztelve), nem kell félni, hogy megkarcolódik, vagy eltörik. Ez miért nem alap featúra a szifonnál? Ha erre tudnál mondani valami megnyugtatót, hogy miért is jobb az Apple-usernek ez a helyzet, mi ebben az előremutató és cutting edge, azt megköszönném erősen. Mert tényleg nem értem és tényleg nem mondta meg a frankót ebben senki.

gtl9

Mindig azt olvasom, hogy az android nem táblára készült. Véletlenül nem ugyanaz az iOS fut az iPad-en, mint az iPhone-on ?

Sparrow

gtl9: Az iPad oprendszere kicsit más. Más a levelezőprogram, a kontaktok, a naptár, a képnézegető stb. Kihasználják a nagyobb kijelzőt. És a különbség egyre nő.

al

@gtl9 véletlenül sem ugyanaz fut. Más kérdés? 😀

@zsoltu a Defy-n használt Gorilla Glass van a Galaxy S-en is. De ha ilyen lenne az iphone-on, akkor nem törne el minden harmadik és nem lenne bevétel a javításból.

gtl9

@Sparrow
Szóval egy átskinezett iOS, értem 😀

@al
Alá tudnád támasztani valami technikai információval ? Tényleg érdekelne, h mi a különbség ( nem a kijelzőméretre gondolok )

al

@angelday Ja. Te tokban ejted le, más meg tok nélkül. Demagóg vagy… Pont te írtad, hogy fos a tok megoldásod, de kell mert különben csupaszon ejted le. Fasz tudja miért nem ismered el, ha valamit szarul csinál az almás cég. Fasz tudja 🙂

Vs

Valaki fentebb konkrétan írta, de még jó pár hozzászólásból az jön le, hogy “így lát titeket almásokat a világ”. Nos, aki az alapján ítélkezik bárkivel kapcsolatban, hogy milyen szart nyomkod, az -bárki nevében nem, csak a sajátommal kapcsolatban nyilatkozhatok- kinyalhatja seggem az ovi udvarán, ahol szellemileg ragadt.

zsoltu

Józsi, öröm, ha még nem tört el szifon üveged, bár ezzel nem mindenki van így, sőt, megkockáztatom, hogy amikor a “környezetemben senkinek” kitételt írtad, gondolatban viszonylag kis kört rajzoltál, kb. úgy másfél méterest.

Egyébként nem tudom, ki hogy van vele, de egy hibás konstrukcióért én nehezen tudnék rajongani, azt is megfontolnám, hogy megvegyem-e.

Samott

@Vs: kezdhetsz pucsitani a Motorola fohadiszallasan. 🙂 Nem megsertodni kell, hanem elgondolkozni azon, hogy miert alakult ki ez a kep sokakban, es hogy mit lehetne tenni ellene.

zsoltu

Józsi, mitől vagy megsértődve? Érzem, ahogy remeg a kezed. Ez nem jó.

1. ugye nem kell mondanom, hogy igen, használok ilyesmit
2. azt se, hogy nem, nincs iPhone-om
3. és ugye azt se, hogy emiatt nem érzem, hogy ne lehetne véleményem, mert épp elég embernek van a közvetlen környezetemben
4. én nem írtam az indexre, már bocs, és nem is kértem, hogy tegyék címlapra a blogom. Írtam a blogomba, ahogy eddig is, ‘oszt kitették. Nem volt ráhatásom, tehát fasságot írsz.
5. időtöltési formámról nem tudom, mihez kéne beszámolnom, ha valóban érdekel, elmondom, bár nem tudom, hogy kerül a csizma az asztalra.

Józsi, tényleg mondom, szeretem olvasni a blogod, de ne légy pöcsarc, mert az a stílus, ahogy most válaszoltál, 20 éves kor felett már necces.

galamb

és akkor best of show, aranykommentet nem adsz magadnak?:)

Balazs (a masik)

Jo dolog ez az app store, iphone userkent nalam 1-2 honapig tartott az oromkodes, azota igazabol semmit nem toltok le, eltunt az ujdonsag varazsa. A letoltott cuccok nagy reszet is kb egyszer, max ketszer hasznaltam. Ugyhogy hiaba tartozkodom az apple oldalon jelenleg, az app store nem akkora vonzero…

zsoltu

Józsi, így már jobb, kösz, hogy a hangulati elemek a fiókban maradtak. Akkor ezen a részén lépjünk túl, oké, tehát ah én összefoglalásomban:
– az iPhone mint termék valóban élen járó és megváltoztatta a telefonpiac precerenciáit és az addig felépített felhasználói képet
– az iPhone fejlődéstörténete a 3-asig nagyjából egyenes út, érthető irányvonallal
– az iPhone 4 jelentősen nagyobb rizikót hordoz az elődeihez képest

A kérdés az, hogy meddig tekinthető racionális döntésnek az iPhone 4 választása akkor, amikor mondjuk a 3-as széria is tökéletesen teljesítette a felhasználó vélt vagy valós elvárásait – máshonnan nézve a 4-es új dizájnelemei indokoltak-e, és arányban állnak-e az abban rejlő pozitív elemek a termékkel kapcsolatos új, előtte kevéssé jellemzően felmerülő problémákkal.

Aztán van egy másik kérdés is. Kell-e racionális döntési pontokat találni egy olyan termék esetében, ami a valós igények és szolgáltatások mellett egyre inkább a divat igényeit elégíti ki, sőt, mondhatni a divatot “csinálja”? Vagyis mennyi marad a racionális érvekből akkor, ha egy alapvetően (bár valóban jó minőségű) divatterméket vásárol valaki.

Ez a kérdés azért lehet fontos, mert érthetővé teszi a nem-iphone-de-smartphone tulajoknak azt a hype-ot, és azt a felhasználói stílust, amit esetleg tapasztal, amikor szifonistákkal beszélget, őket olvassa, hallgatja, látja.

Bennem az a kép alakult ki – jóllehet hibás kép – hogy a szifont használók kisebb része az, aki racionális és tételesen felsorolható érvrendszer alapján választotta a telefonját; a jelentősen nagyobb kör amikor szó szót követ egy ilyen termékvitában, a szokásos érvek felsorakoztatása után igen hamar elkezd érzelmi síkon mozogni – magyarán megsértődik, és emiatt már kevéssé alappal rendelkező dolgokat kezd el a másik fejéhez vagdosni.

Azt is belátom, nehéz fogást találni az apple termékein kívülről úgymond, mert dizájnban tényleg úttörőek, trendet formálnak a felhasználói élmény tekintetében. Ugyanakkor ha akadályba ütköznek, nem minden esetben győzik azt le, inkább megkerülik, és a születő kompromisszumot mint világraszóló újító felfedezést hirdetik. Ezt a userek egy része nem nézi jó szemmel, de tény, hogy a java csont nélkül elfogadja, sőt, utána lelkesen maga is hirdet.

Az a furcsa nekem, aki az átlaghoz képest jelentős apple felhasználónak mondhatja magát (3 laptop 1 asztali gép 1 monitor jelenleg), hogy amikor bárhol – és a lista sorrendje a mániásság sorrendjét is mutatja) – (appleblog, plastik, beszmac, vagy a legfanatikusabb handrasblog) vitába csöppen az ember, főleg az iPhone-iPad esetében iszonyatos elvakultsággal és borzalmas stílussal találkozom, miközben a viták javánál a válasz jóllehet annyi lenne, hogy veszem, mert szeretem és kész. Ezt nem kell racionálisan megmagyarázni, ehhez nem kell katalógusokat böngészni és az ember érti is, hisz ki ne hozott volna még érzelmi döntést életében.

Az is érdekes, és talán te tudod a választ, hogy ha nagyjából a jelent vesszük górcső alá, miért van az, hogy a viták főleg a telefon és az ipad vonalnál szoktak eldurvulni, kevéssé a laptop és asztali gép vagy szoftver terepén. Olvastam tegnap handras blogját az ipad összehasonlítás témjában, és kevés demagógabb és hisztérikusabb kontentot láttam ebben a témakörben, miközben a srác kereskedő, tehát neki aztán tényleg látnia kéne, mi a valóság és mi a marketing bullshit.