Minecraft híradó

Notch és Jeb gőzerővel fejleszti a Minecraftot, elvileg november 11-én éri el a játék azt a szintet, amire már azt fogják mondani, hogy “nem béta”. Technikailag semmi különbség nem lesz egyébként, ez ilyen kőként gördülő fejlesztés, aminek mindig növelgetik a verziószámát eggyel. Ettől függetlenül mégis hír, mert kiadják, nem béta már, és ugye az ára is meg fog emelkedni.

Számomra egyébként ez a rész az izgalmas: honnan számít egy játék késznek? Mi kell hozzá, mitől válhat azzá?

Egy Gears of War 3 esetében ezt könnyen el lehet dönteni, ott a sztori fut, sáskákat kell lőni. Egy sandbox típusú játéknál viszont már nem ilyen egyértelmű a helyzet. Elfigyelve a legutóbbi hetek fejlesztéseit azt látom, hogy kissé kaotikusan haladnak a dolgok. Ha Notch olyan lábbal kel fel, csinál egy hóembert, ha olyan kedve van, belerakja a játékba az állatok szaporodását. Az egész nem fut ki viszont arra a narratívára, amit Notch is annyit emlegetett: hogy legyen a játékban valamiféle ív, ahova az egész tart.

Egyelőre egyáltalán nem így néz ki a dolog. Az összes fejlesztés a sandbox-ságot szolgálja. Beleraknak egy csomó dolgot, amik látszólag nem vezetnek sehová. Ha jól értelmezem, még két dolog kerül bele a játékba a novemberi kiadás előtt: egyrészt az üst, ahol kotyvasztani lehet a képességeinket erősítő dolgokat, másrészt a varázskönyv, ahol varázslatokat készíthetünk.

Ezek egyébként már valamiféle játék-féleséget mutatnak nekem, de a lényeg, a megfogalmazott narratíva, a játék íve továbbra is hiányzik.

Nagyon úgy tűnik, hogy ők maguk sem tudják pontosan, mire akarják kifuttatni az egészet. Nincs meg benne az az érzése az embernek, hogy egy nagy szerves részt alkot az egész. Rengeteg dolog van benne, sok mindent lehet csinálni, de valahogy nem áll össze nekem egy koherens, mindent okosan áthálózó egységgé.

Persze nem azt akarom mondani, hogy ez fanyalgásra ad okot, vagy kettőspont-zárójel nyit lenne a szám. A Minecraft az egyik legjobb játék, amivel valaha játszottam. Hihetetlen, csodálatos, roppant kreatív és a kreativitást az emberből kiskanállal kiszedegető játék. Ha családos ember lennék, egészen biztos, hogy ezt játszanám a gyerekkel, fantasztikus játék. Továbbra is tervezem, hogy visszatérek az élő közvetítésekhez majd egy napon, de ez már biztos, hogy csak novemberben valószínű — viszont kicsit másképp, mint eddig. 🙂 Addig offline-ban játszadozom, tapasztalom a dolgokat, kísérletezek, gyűjtöm a referenciákat.

13 hozzászólás

Z. T.

Talán az egy lehetséges megoldás lenne, ha csinálnának valamiféle level-editor szerű cuccot, amiben aztán a community összerakhatna különböző küldetéseket. Beállíthatnád, hogy milyen korlátozások legyenek (pl. lehet-e építeni, milyen fegyvereket lehet craftolni stb.), építenél egy pályát, aztán mehetne fel egy nagy cloudba.

Magdinéni

“viszont kicsit másképp, mint eddig.”
Jól tippelem, hogy Balázzsal együtt nyomjátok majd ezt is?

Akos971

A te szervered magyarországon a legjobb MC szerver, néhanapján felnézhetnél. 🙂

zsolti

Nálam folyamatosan 1gb+ ramot zabál, valamint a proci felét is megeszi, de még így is akadozik. Más is tapasztalt ilyet? Így kb játszhatatlan.

Akos971

Igen nálam is így van de mac en tökéletesen játszható függetlenül attól hogy mannyit eszik. Az optifine nevü mod segíthet rajta.

ndavid42

Az az érzésem mindig, h ugyan sok infót osztanak meg a közelgő újításokról, akár interjúban, akár twitteren v esetleg g+-on, de szerintem van sok dolog, amiről még talán terv szinten sem beszéltek, v legalábbis nem konkrétan, de bent lesz a játékban. Én legalábbis nem lőném el az összes puskaport már most, hanem csendben csinálgatnám a plusz dolgokat, akár a narratívás részt, és bumm! a full novemberi rilízbe raknám.
Persze fene tudja, h ez áll-e a háttérben, mindenesetre én örülnék egy ilyen “meglepetésnek” 🙂
Az élő közvetítést akartam is kérdezni, de látom meg lett válaszolva, kíváncsi leszek arra is.

GeG

LoL Notch se tudja mi lesz…
A legjobb ötleteket lenyúlja…(csak párat raknak be ők maguk)
Mint eddig is Ennyi. A lényeg hogy nem csinálja rosszul… A kérdés hogy a cél szentesíti e az eszközt… A Minecraft egy jó game…
De Notch már bebizonyította számomra és még sok Gamer számára, nem egy játék készítő.
Max káték fejlesztőnek nevezhető. Így én nem is várok semmilyen ívet a gametől.
A legjobb ötleteket beveszi majd amiket a modderek készítenek. Mint Eddig…
És kész… Valami lesz…De sose fogom késznek hívni a játékot…Mivel nem is lesz!

subkult

En azert nem jaccok, mert folya
matosan zug a venti az MBP-ben.

Nyúl

Tévedsz Józsi engem is érdekel a Minecraft. Csak offline játszom.

Scrr

Szerintem sok értelme nincs már az ilyen projektek esetében Beta-zni, meg készről beszélni, mert sosem lesz kész…
Ahogy látom, Notch nem a pénz miatt csinálja, úgyhogy ameddig meg nem unja, addig fejleszteni fogja, utána meg majd a rajongók átveszik…
A klasszikus (,játék kiadók által fejlesztett) játékoknál a bevétel a fő motiváló erő, ezért mindig ott ül valami főnök, aki visszafogja a fejlesztők olyan ötleteit, ami veszélyezteti a terveket.
Ehhez képest a Minecraft-nál (ahogy Józsi is írta) elég nagy káosz van, de sztem pont ezért is szerethető a cucc.