Prince of Persia C64-en

A teljes játék megjelenik most vasárnap, íme az intrója:

Néhány 320×200-as képernyő:

Én ezt tényleg nem hiszem el, hiszen a C64 tökéletesen nem erre a típusú “technológiára” van kitalálva. Annak idején ez a játék volt az, amitől a 16 bites 16 bitesnek érezte magát, Amigán, PC-n. Ez pedig itt egy hű adaptáció. Döbbenet.

És a kommentek között elolvasható, hogy Jackasser (másik lofi coder) dolgozik egy Eye of Beholder iOS porton is.

/via Edhellon

update: megjelent a játék, letölthető innen, illetve érdemes feliratkozni a fejlesztéssel kapcsolatos blogra. Az első pálya végigjátszása:

27 hozzászólás

Malachi

hahaa, de nem beszél az intró! ettől függetlenül persze döbbenet.

adsr

Andreas Varga? Magyarországon élő emberkéről van szó? Akkor dupla respect.

alma

döbbenet, h bárki is úgy gondolta ,h ebbe érdemes időt és pénzt fektetni így 2011 végén, én inkább sajnálom a csávót, szerintem nem lesz 10 player sem aki végigjátsza így, a respectből meg nem fog megélni…

edhellon

adsr, ha jol emlekszem Svedorszagban elo magyar szarmazasu illetorol van szo (tudtommal nem beszel magyarul de lehet hogy keverem valakivel).

alma, hallottal mar a hobbi nevu dologrol?

Gekko

mindig is irtóztam ettől. Nem keveset próbálkoztam vele, de kb olyan számomra mint az első Donkey Kong, amikor a lérákon kell felmászni. Tökéletesen játszhatatlan, és nulla gamer élményt nyújt, mert nincs sikerélmény. Első pályán vért izzadva anyázni, második pályára eljutva ismét meghalni és mindent előröl kezdeni nem menő

XYBeR

Más 8bites eszközökön úgy egy évtizede létezik PoP. Ettől függetlenül szép teljesítmény.

EdBoyWW

Odaadtuk volna a lelkünket ezért az anyagért annak idején, és hónapokon keresztül toltuk volna vénába. Emlékszem, még PC-n is király voltam, mikor megszereztem.

SakmaN

A csajszi nem elfordul Jaffától, amikor az felé nyújtja a kezét (lengett a ruhája jól)? Hú de régen volt… Egyébként meg ez a game PC-n CGA gráffal is játszható volt 320 * 200-ban 16 színnel, és persze monokróm Herkulessel is. Bár nem vagyok annyira biztos benne… Respect a kódernek!

Chal

Ja, ment az herkin, Amigaskent mulattam is rajta jol (a gagyi monitor arabol en Amigat vettem) 🙂

Zsolt

Nekem ez a game volt az első pc-s élményem semmit nem értettem a gépből akkor még csak nyomkodtam a gombokat.
a mai napig kedves emlék 🙂

Szindbad

Azért ma már mennyivel könnyebb megcsinálni egy ilyet, mint akkoriban volt.

Z

Andreas Varga egy osztrák faszi, most Hollandiában dolgozik a Guerilla Games-nek. Ő írta a Mac-es Sidplay-t is. (www.sidmusic.org)

Credo

Azért azt hozzá kell tenni (ha már eddig nem merült fel), hogy gyári alapgépen nem fog menni, csak EasyFlash vagy azzal kompatibilis kártyán, meg persze emulátor alatt. Ez számomra kis csalódás, mert az alapgépes lenne az igazán nagy durranás.

A CSDb threadet még nem olvastam, csak a Lemonost, de amennyire kivettem, nincs esély arra, hogy valaki visszakonvertálja alapgépre, a kártya feltehetően tartalmaz blittert, amire a játék valószínűleg nagyban épít.

Persze ettől függetlenül lenyűgöző teljesítmény, és kegyetlenül büntet a címképernyő meg az intro, különösen a korábbi, leginkább csak mockupig jutott portkezdemények után.

edhellon

Credo, nincs a kartyan blitter vagy egyeb plusz hardver, csak ROM. (Egy blitter jellegu segedproci amugy se segitene sokat egy ilyen jellegu jateknal szerintem.) Meg lehetne csinalni alapgepre is, lehet hogy lesz olyan cracker csapat akik megcsinaljak majd, csak sok szopas lenne valoszinuleg amit valamiert nem vallaltak be. Az o projektjuk, ok huzzak a hatarokat. Szerintem is jobb lenne ha csak az alapgep kene hozza, de ez van. 🙂

Cleanx

Amiga a parallax scroll-tól érezhette magát 16 bitesnek, legalábbis én attől estem le a székről anno.

Credo

@edhellon: Valahogy a blitterre tippeltem, mint korlátra, a 17xx REU-kban is van (Lemonnál olyan verziót lejmolnak többen, meg mentési lehetőséget, cheatet és a vertikális mini-játékról kérdezték – http://www.lemon64.com/forum/viewtopic.php?t=39788), szerintem praktikus lehet az ilyen finom animációkhoz. Ugyanakkor a technikaibb CSDb threadben ez nem merült fel, csak a nagy code méret, így valószínűleg tényleg nem nyúl ilyesmihez (az EasyFlash vasat nem ismerem).

Látom, ott pedzegetik azért a témát, csak Mr. SID nem akart kevesebb frame-es kompromisszumokat. Meglátjuk, ha véletlenül kiadja a forrást, nyilván nagyobb esély lesz rá, hogy akár drasztikusabb változtatásokkal átdolgozzák.

zola2000

Volt 8 bites nintendora is a prince of persia ugyanígy, 16bites SNESre sokkal szebb volt ugyanez a játék.

SAA

ja latom mar posztoltak…
amikor vice ban a Cartridge-et csatoltatok, nem irt ki Error-t? 😮