Mercedes B-osztály sajtóbemutató (2. rész)

Az előző rész tartalmából: Józsi világot lát a Mercedes meghívásából. Szeret részt venni az etetésen, szereti a kényelmes sajtóutakat. Az új B-Classét még nem hajtotta, viszont Martinkó már leadta a kulcsokat, a lepadlózás és Józsi között már csak egy ebéd áll, amit a kirchbergi Weritas borétteremben kell elfogyasztani.

A felső szinten már várt minket a könnyű ebéd. Mivel alulméretezett minden, a legjobb helyet foglalta el a delegáció, kellemes kilátás nyílt a hatalmas üvegablakok mögül az őszi szőlőkre …

… jött is egy gazdag tökleves …

… utána némi Tafelspitz

… végül egy kis túrógombóc (a kép nem adja vissza a beszarsz, behugyozol! élményt)

Mivel én folytattam a vezetést, ezúttal nem boroztunk, de annyi baj legyen, ekkorra már amúgy is egyfajta alföldi Sean Connery eleganciájával közlekedtem.

A vezetéshez két túraútvonalon lehetett elindulni, volt egy rövidebb kanyar, 15 percben, meg egy hosszabb, 30 percben. Én mondtam a bakternak, hogy a 30 perceset állítsa be az autóban, megtolom én azt 15 alatt. Vigyorgott, hülye magyar, de odaadta a kulcsot. Az új B-osztálynak négy modellje lesz kapható: két 1.8-as dízel (109 és 136 lóerő) és két 1,6-os benzines (122 és 156 ló). Egyik sem különösebben erős, ez a kocsi nem azért van, ez a családanyáknak való a gyerekeket összelapátolni az oviban. Én mindenesetre kiválasztottam a 156 lovas kéziváltós modellt, mert azt gondoltam, ezt most lepadlózom. Ezt jeleztem a németeknek is, vigyorogtak, hülye magyar, aztán mentünk.

Az autóról.

Disclaimer: nem vagyok képzett autós újságíró, magyar Wolverine, nem szoktam különféle modelleket vezetni, nem ismerem a kocsikat. Ezért nem is szeretném, ha ez autótesztnek pozícionálódna, egész egyszerűen csak összefoglalom a benyomásaimat.

A bal egy és jobb egy nagyon tágas. Az egész autó első benyomása az, hogy nagyon patent, összerakott, kényelmes minden. Kézre állnak a dolgok, kapom azt az elegancia élményt, amit a céges autómban nem érzek.

Dizájn oldalon van viszont egy kérdésem. Érdekes módon a főkonzol elejére megálmodtak egy fa textúrájú berakást (vagy sötét márvány), amit nem tudtam értelmezni. Ha jól láttam, csak ez volt az egyetlen ott használt anyag — nem értem. Miért? Ez előhozza az OCD-t az emberből. Egyetlen elem. Miért? Martinkótól, mint szakembertől megkérdeztem, hogy miért használnak a konzolon egyetlen elemű fa berakást, de nem emlékszem határozott válaszra.

A középen látható, iPad-szerű GPS és online funkciókkal (COMAND Online) ellátott eszköz nem iPad. Ez nem gond, viszont nem lehet elmozdítani, oda van fixen rakva. Egyből az jut az ember eszébe, hogy itthon mennyi idő alatt próbálják majd meg feltörni az autót egy ilyen miatt? Érdekes döntés. A GPS egyébként jópofa, először nem kedveltem, a végére viszont nagyon megszerettem: logókkal mutatja a benzinkutakat, szép osztott képernyőn jelzi, ha elágazás jön, és elég nagy a képernyője ahhoz, hogy érezzük az igazi ellépést egy iPhone navigációhoz képest.


A képen a sárga kocsisor jelzi a dugót. És tényleg dugó volt, viszont a végén hamarabb feloszlott, de ez csak egy apróság.

A kocsi egyébként tele van kényelmi funkciókkal, jelez, ha holttérben közelít valaki, elektromosan állítható ülések, tolatóradar, balra hátra parkolórobot, és még annyi minden apróság, amit fel sem tudok sorolni, de szívesen kimásolom a sajtóanyagból igény szerint.

A két nap során a két benzinest próbáltam ki, elsőként ugye a váltós kivitelt. A váltó nem tetszett, valamiért azt vártam, hogy a sok kényelmi extra, belső tér és igényesség után egy frankó sportváltó lesz benne, de nem, ezt valamiért az egész autó legnegatívabb részének éreztem. Lassú, hosszú, nehéz, érthetetlen. A váltós és automata közti különbséget animgifen szemléltetem:

Ezt az autót nem venném, csak automata váltós kivitelben — úgy viszont tökéletes és jól illeszkedik a kocsi imázsához. Az ezt mondja:

“Barátom, nem kell neked váltanod, ha váltani szeretnél, vegyél sportkocsit, vagy kattogós dízelt magadnak. Ez a kocsi elegancia és kecsesség, a feleségednek, aki nem szeret váltani.” (Eszelős sikongatás Linda MacBookja mögül.)

Maga a haladás remek élmény, úgy kell elképzelni, mint Luke Skywalker speederjét a Tatooine homokbuckái között: finoman siklik a föld fölött. Ezt a hangrendszer még magasabb szintre emeli, olyasmi élmény, mint a jól fényképezett reklámok, ahol beül a tökéletesen kinéző német az autóba, magára csukja az ajtót, megindul a komolyzene és minden siklik, mint vaj a selymen. Nekem tehát ilyen élmény volt az új B-osztályos Mercedes vezetése (sans váltás).

Egyszóval el tudnám viselni az autót, de folyamatosan az járt a fejemben, hogy ha lenne 7-8 millió forintom autót vásárolni, akkor vajon ezt az autót venném meg? Magamnak semmiképpen. Lindának megvenném, de ez azt jelenti, hogy a kérdést át kell fogalmazni: ha lenne 7-8 millió forintom második családi autót vásárolni, ezt venném meg? Esetleg úgy, hogy a saját kocsim valami dög, és a háztartásban levő családi autó az új B-osztály? Ez egy jó kérdés.

Egyelőre azonban nem áll fenn annak a veszélye, hogy ilyen kérdések elé állítsam magam, úgyhogy menjünk is tovább Bécs belvárosába, és adjuk át magunkat az igazi luxusnak!

(folytatjuk…)

26 hozzászólás

atkakukac

Az előző rész elején féltem, nehogy elkurvítsák Józsefet, aztán megnyugodtam és láttam, hogy ez jó. Most az utolsó bekezdésig gyomorgörcsben olvastam az elkurvulás pengeélén táncoló bloggert, sajtófotókkal tűzdelvem, majd megnyugodtam és láttam, hogy ez is jó!
Kurvára kíváncsi vagyok a folytatásra!

kereszte

a fautánzatú dolog tényleg ocsmány sajnos, apukám műhelyében éppen megjavuló oldtimer Triumph igazi fa műszerfalát látva értettem meg mit akarnak ezzel utánozni. 🙂
lehet, hogy a célközönség az, hogy az öreg fekvőlámpás merdzsók rózsafa-szerű berakásain nevelkedett (és azokhoz hozzászokott), ma már nyugdíjas korosztály. 🙂

pappito

én nem szeretem a fabetétet egyáltalán, de ahogy Józsi sem, én sem vagyok a B-klasse célcsoportja, úgyhogy nekem tökmindegy.

a régi brit csodáknak tényleg jól állt, meg az S-ben azt hiszem tényleg fából van a fa, de az utánzatok nem tetszenek.

ekkerjoz

A fabetét nagyjából olyan volt régen, mint a hűtőrács.
Minden prémium márkának másféle volt.
A Rolls-Royce kizárólag a diógyökeret kedvelte.
Bugatti az olajfát.
Bentley valami egzotikust, nem jut eszembe.

Persze a hangsúly áthelyeződött a hűtőemblémára, messziről azonosítja az autót.

A fabetét elegáns dolog, a fautánzat nem.

pappito

az emblémák is hogy meghíztak az elmúlt pár évben, ma már akkora csillagokat akasztanak a kocsik orrára, mint régen az unimogokon volt…

ekkerjoz

Hát, mára annyira keresztbe vannak házasodva a cégek, hogy hűtődísz nélkül nem is lehet megkülönböztetni némelyik autót, azért emelik ki.
Száz éve viszont minden részlet számított, még a hamutartót, vagy a virágvázákat se rendelték ugyanonnan.

A.

hat, az a helyzet, hogy en vezetnek egy ilyen kocsit. A pontbol B pontba, max kenyelemmel. a mazda mx5ot meg neha kolcsonoznem…

A.

nyilvan oda lehet taposni, de a futomu, az elektronikus gazpedal, stb. nem igazan szerpentinezesre lett behangolva

BGy

Nekem tetszik ez a kocsi. Arra még kíváncsi leszek, hogy a hátul ülők szemszögéből is kényelmes-e. Nekem a kocsik 99%-ában mindig 8-10 centi hiányzik, hogy kényelmes legyen hátul is ülni. Nem fér el a lábam. Eddig az Audi A6 és a Volvo V80-ban fértem el rendesen hátul, de az nem az enyém volt. A többi kocsit csak a sofőrre és a mellette ülő csajára optimalizálják.

marchello

nem szeretek beskatulyázni dolgokat, de ha már muszáj lenne, akkor nálam a presztízs, elegancia az Mercedes, ha sportdög akkor BMW és amikor interiör képeket látok a 3 nagy márkától, akkor mindig rájövök, hogy az Audi ebben verhetetlen.

*perszonális opinnyönömet hallhatták, ami illusztráció, a valóság ettől eltérhet és nyomokban mogyorót is tartalmazhat*

Marci

Szerintem bőr berakás mint olyan, nem nagyon divat, hiszen annak a résznek szilárd anyagnak kell lennie, itt már bukik a dolog. Persze meg lehetett volna csinálni olyan stílusúra is, ha már az anyag maga nem olyan, de szerintem passzol úgy összességében az interior. Ha már a vasárnapi déli zöldséglevesben az alapanyagok nem.

hbbalazs

1. Egy “Karotta M5” tesztet csinálhattál volna. 😀
2. Ha jó váltót akarsz, hívasd meg magad egy SLS tesztre 😀

Pepinke

“Egyik sem különösebben erős, ez a kocsi nem azért van, ez a családanyáknak való a gyerekeket összelapátolni az oviban.”

1. 156 lóerő nem erős? Komolyan kérdezem.
2. Melyik az a réteg, ahol egy 7 millió forintos autót adnak anyunak gyereket lapátolni, meg Tescoba menni?! Ilyen jól megy itthon az embereknek, vagy netalán a 30-as korosztályban?

🙂

VincentV

Itthon nem, de máshol simán, és olcsóbban vásárolja, olcsóbban szervizeli, és még olcsóbban is tankolja. Uraim, egy különösen szemét szar országban élünk 🙂

feverdof

sose voltam oda a Mercedeszert, de ezt a belsot nagyon eltalaltak. furcsa a fa, de meg tudnam szokni

bonakovacs

A váltásról csak annyit: egy kollégám, akinek automata váltós kocsija volt, amikor b_gatták emiatt (mert megesett) mindig azt mondta: kurblizni nem akarsz? pedig az is milyen férfias! Igaza volt, én is automatásat hajtottam, először az “asszony miatt” de később kámingótoltam.