Resident Evil: Revelations

Végre valahára megjelent az új Resi! 3DS exkluzív játék, aki szereti a sorozatot, az bizony csak 3DS-sel tudja élvezni, sőt, meg kell vennie hozzá a Circle Pad-et is a Nintendótól, hogy konkrétan lehessen játszani a játékkal. (Sajnos a Nintendo is rájött, hogy két analóg kar nélkül a gép eladhatatlan, így retrófittelniük kellett ezzel a 8 ezer forintos műanyag cuccal – most mondom, hogy a következő 3DS iteráció már tartalmazni fogja a két analóg kart.)

A játék nem olcsó, 14 bruttó körül lesz a polcon, ehhez még a circle pad, de ez az ára annak, ha valaki a következő Resivel szeretne játszani.

És hogy milyen a játék? Először is a hardver: a 3D érzést én már nem érzem, pontosan olyan, mint a 3D moziban: az első 5 percben érzékeli az ember, utána teljesen hozzászokik a 3D élményhez, nekem maximumra van állítva a csúszkám és fel se tűnik, hogy 3D-ben játszom. A circle pad jó, kellemesen megvezeti az egész eszközt, pici gondjaim vannak a ravasz kezeléssel, ergonómiailag nem tökéletes. Egy óra játék után érzem a jobb kezemben levő ízületet, lehet, hogy sok óra alatt teljesen elfárad, nem tudom.

A szoftver pedig a megszokott Resi: ugyanúgy irányítjuk, ugyanúgy működik, ugyanaz a motor. Persze annyit módosítottak rajta, hogy most már lehet séta közben is lőni (kár, én jobban szerettem a klasszikus módban), a grafikája elég jó a 3DS-hez képest, szerintem simán elmegy egy next-gen játéknak. A 3D módban az ember nem annyira tudja megkülönböztetni a képpontokat egymástól, így grafikailag sokkal jobbnak tűnik.

A játékmenetben visszatértek a bezárt, sötét, ijesztő vonalhoz (vö: RE5), kóborlás, felfedezés, pontos célzás. De én pontosan erre vágytam, ezt akartam, ez a jó Resi. Chapterekre osztott, egy óra alatt az elsőn verekedtem át magam, sikerült “S” rank-re megcsinálni. Gondolom majd a végén újra végig lehet vinni őket újból és kimaxolni a dolgokat. Egyelőre nem látom, hogy a maxolás hogyan lesz, de még minden nagyon friss és új. Behozták a Metroidokból ismert “szkennelés” műfaját, azt is lehet 100%-ra csinálni, bár a végén a ranknél mintha nem számolná. Ráadásul nem úgy van, hogy azonos típus egy scan-nek számít, minden szörnyet újra le kell szkennelni a százalékokhoz. Ez fura és egyelőre még nem értem az okát.

Az egyetlen negatívuma eddig, hogy az átvezető animációk nem engine-ből mennek, hanem a játék assetjeiből összerakott filmek, hát ez igen kínos. Lehet, hogy ennek technikai okai vannak, én sokkal jobban szerettem volna, ha motorból megy, mint a nagy konzolokon. Kár érte, csak ezért nem adok rá maximális pontszámot.

Egyelőre az a véleményem, hogy borzasztó jól kivitelezett, igazi TRIPLA-A játék, érdemes beszerezni, főleg akkor, ha valaki szereti a korábbiakat. Puzzle résszel még nem találkoztam, ezt kicsit sajnálom, az is az allűr része szokott lenni. Egyelőre most melegedek bele, majd még posztolok róla. Egyelőre tehát 9/10 a skálámon.

Disclaimer: a review copy-t és a circle pad kiegészítőt az 576 bocsájtotta rendelkezésemre.