A Doom 3 forráskód tisztaságáról

Shawn McGrath írja a Kotakun:

In the final six weeks of Dyad development I added over 13k lines of code. MainMenu.cc ballooned to 24,501 lines. The once-beautiful source code was a mess riddled with #ifdefs, gratuitous function pointers, ugly inline SIMD and asm code—I learned a new term: “code entropy.”

A játéka megjelenése után John Carmack Doom 3 forrását tanulmányozta, ami annyira megtetszett neki, hogy egy nagy cikkben foglalja össze a neki tetsző dolgokat. Érdekes a dologban, hogy maga Carmack is válaszol a cikkre, mégpedig egészen egyszerűen egy hozzászólás formájában:

In some ways, I still think the Quake 3 code is cleaner, as a final evolution of my C style, rather than the first iteration of my C++ style, but it may be more of a factor of the smaller total line count, or the fact that I haven’t really looked at it in a decade. I do think “good C++” is better than “good C” from a readability standpoint, all other things being equal.

Érdemes végigolvasni mind a két posztot. Verhás Péter valószínűleg JAVA-ban írta volna meg. Vagy ScriptBasic-ben.