Az Infinity Blade III tűnik az egyik legnagyobb kamunak

Az Apple egyetlen cég demóját tartotta érdekesnek szeptember 10-én, ez pedig a ChAIR volt az Infinity Blade III-mal (iTunes Store – €5,99.-, offers heavy in-app purchasing). Sajnos a játék maradt ugyanaz, ami eddig is volt, nyilvánvalóan fejlesztési költség kímélő célzattal nem lehet benne szabadon kóborolni, fix útvonalon kaszabolhatjuk a páncélos szörnyeket. (Meh.)

Cookék azért demózták ezt a játékot, mert itt akarták bemutatni, hogy az 5s mennyivel gyorsabb, mint az elődje, az amúgy is gyors 5. A TouchArcade készített néhány összehasonlító screenshotot, amiből jól látható, hogy nagyon kevés a különbség a kettő változat között. Sőt, annyira, hogy nem is nevezném annak, csináltam is egy animgifet az egyik képernyőből:

Sokat javult természetesen a framerate, viszont a vizuális változások között néhány fűpamacs, madarak (?), víz talán másképp tükröződik (bár az meg talán folyamatosan animál?), illetve a legnagyobb bazmeg: az 5s változatban raktak a képre vinyettát. Hát ilyen olcsó trükköt, eszem-faszom megáll. (Gyk. egy statikus elhalványítást a kép szélein, hogy “mélyebbnek” és “gazdagabbnak” tűnjön a kép.) Úgy tűnik, ez náluk büszkén hirdetett fícsör, mert még a release notes-ba is beleírták:

– Optimized for 64-bit iPhone 5S
– The iPhone 5S features full screen anti-aliasing, bloom, full screen vignettes, distortion, high resolution shadows, and environmental reflections – it looks crazy awesome!

Mindez nem az Apple iPhone 5s, hanem a ChAIR hibája. Egyszerűen csináltak egy újabb rókabőrt ugyanabból az ostoba játékból mégpedig úgy, hogy kilóra megvették a modellezőket, de a játékon, hogy játékabb legyen, semmit nem változtattak. Hangos vagyok azt a véleményemet illetően, hogy az Infinity Blade tech demója (ami újabban már böngészőben is elfut, próbáljátok ki), egy fantasztikus játék lehetett volna, de ők inkább csináltak belőle egy ilyen inferior valamit. Rémes az egész, tök szar kedvem lett.