Wind Waker HD (Wii U) technikai elemzés

Nem játszottam az eredetivel, ezért nekem teljesen új játéknak számít. Megmondom őszintén, valamiért Ocarina of Time 3DS átdolgozást vártam, azaz kiterjesztett pályákat, módosított környezetet, HD textúrákat. Ehhez képest jól láthatóan maradt minden az eredetiben, új shaderekkel dobták fel a kinézetet, illetve néhány gyakran használt animáción gyorsítottak (grappling hook, treasure crank és a karmesterezés). Innen is jön az a gondolatom, hogy ezzel ugyan felfrissítették az eredetit, de attól még egy közel 10 éves játék maradt, szóval én ebben az értelemben picit csalódott vagyok. Talán ott rontottam el, hogy egy új Skyward Swordot vártam.

A képen jól látszik, hogy nagyjából minden maradt az eredetiben, csak a shadereken finomítottak. Még egy dolog, amiben sokkal többet vártam volna: nem 60 FPS. Meg voltam győződve róla, hogy ilyen technikai felkészültségű hardveren 10 éves szoftvert ki tudnak optimalizálni ennyire, viszont nagyvonalúak voltak a programozók és szartak bele. Időnként megy 60-on, időnként nem, nem foglalkoztak vele. Kár.

Erre mondhatná bárki, hogy miért, mit vártam – teljesen igaz. Nincs egyébként gondom egy régi játékkal sem, ugyanakkor annyit le akartam szögezni, hogy ez nem egy vadi új Zelda élmény. A pályatervezés meglehetősen hasonlít mondjuk az 1998-as Ocarinára, elég szegényesen felépítettek, viszonylag kevés tárgyat tartalmaznak, a textúrában van előrelépés ebbe a képregényes stílusba. Mondom ezt természetesen azok után, hogy a Wii-n végignyomtam a Skyward Swordot, ami ehhez képest rettenet szép. Maga a játékmenet persze vérbeli Zelda, azzal nem is lesz gondja senkinek, most csak a kinézetre koncentrálok.

Egyébként érdekes úgy játszani ezzel, hogy előtte játszottam már a Phantom Hourglass DS-sel, az Ocarinával és a Skyward Sworddal is, hiszen rengeteg dolog köszön vissza, ami ugye a Wind Wakerben volt eredetileg. Fura élmény.