Milyen designerként az Apple-nél dolgozni?

Mark Kawano a Storehouse alapítója azt megelőzően 7 évig volt designer az Apple-nél. Most elmondott néhány érdekességet és oszlatott fel néhány mítoszt azt illetően, hogy milyen ott dolgozni designerként.

1. Mindenki azt hiszi, hogy az Apple-nél dolgoznak a legjobb designerek – ezzel szemben ott sincsenek tehetségesebb emberek, mint másutt, viszont a vállalati kultúra nagyon törődik a grafikával, minden szinten. Ez azt jelenti, hogy egy programozó nem fog olyan dolgot csinálni, amitől égnek áll az ember hátán a szőr, mert valahol ő is designer. A kiválasztási folyamatban is ilyen embereket vesznek fel. Ha csak kódolsz, nem elég, szemed is kell, hogy legyen.

2. Míg a Facebooknak több száz, a Google-nek több ezer, az Apple-nek csak egy kb. 100 fős designer magja volt hosszú évekig. Ez mostanra már változóban van, ettől függetlenül viszonylag kevesen vannak a cég méretéhez képest. Újra, a teljes céges designkultúra hivatott támogatni ezt a szervezetet.

3. Ők is kísérleteznek designötletekkel, mint bárki más, és ezeket beépítik a megfelelő időben. Mégis ott fogják meg, hogy holisztikusan nézik a terméket és azt kérdezik folyamatosan, hogy szükség van-e erre, hozzáad-e a dolgokhoz.

4. Végül egy apró sztori: Steve egyáltalán nem úgy működött a mindennapokban, mint amit elképzelünk róla néhány azóta felkapott anekdota után. Sokan azt hiszik, hogy a liftben designerként rettegni kellett tőle, de ez nem igaz. Voltak ilyen pillanatok is, ezekből lettek a sztorik, viszont a hétköznapok másról szóltak. Egy alkalommal a menzán Steve előtt állt Kawano, mire Steve megjegyezte, hogy nagyon jól néz ki a lazac, amit választott és ő is azt fog enni. Kawano be akarta engedni maga elé a sorban, de Steve nem állt elé. Az ilyen dolgokban nagyon demokratikus volt és pontosan úgy viselkedett, mint bárki más.